English

روسای نظامی روسیه و ناتو نخستین بار پس از بحران اوکراین گفت‌وگو کردند

پس از بحران اوکراین، برای نخستین بار رؤسای نظامی روسیه و ناتو تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

روسای نظامی روسیه و ناتو نخستین بار پس از بحران اوکراین گفت‌وگو کردند

به گزارش خبرگزاری موج، روسای ارشد نظامی سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه برای اولین بار پس از سردی روابط بر سر بحران اوکراین، گفتگو کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد در این گفت‌وگوی تلفنی که جمعه (13 اسفند 95) برگزار شد، والری گراسیموف، فرمانده کل ارتش روسیه و پیتر پاول، رئیس کمیته نظامی ناتو، دربارۀ احتمال ازسرگیری هماهنگی نظامی و اجتناب از درگیری‌ها مذاکره کردند.

در بیانیۀ وزارت دفاع روسیه آمده است: «این اولین تماس نظامی سطح بالا از زمان تصمیم شورای ناتو به قطع روابط با روسیه است.»

این بیانیه یادآور شد: «دو طرف در این تماس تلفنی دربارۀ مسائل امنیتی جاری، چشم‌انداز برقراری  همکاری نظامی و پرهیز از درگیری تبادل‌نظر کردند.»

این گزارش می‌افزاید طرف روسی از این فرصت برای ابراز گلایه دربارۀ فعالیت نظامی فزاینده ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه استفاده کرد.

روابط مسکو و ناتو در مارس 2014 (اسفند 1392) در پی اختلاف‌نظر بر سر بحران اوکراین و همچنین برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیرۀ کریمه که به الحاق مجدد این منطقه به مسکو انجامید، تیره شده است.

آمریکا و متحدان اروپایی آن مسکو را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم و تحریم‌هایی را علیه چهره‌های شاخص روس و طرفدار روسیه اعمال کرده‌اند. بااین‌حال، مسکو هرگونه دخالت در بحران اوکراین را به‌شدت رد کرده است.

از سوی دیگر کرملین نیز بارها ناتو را به دلیل تقویت حضور نظامی نزدیک مرزهای روسیه موردانتقاد قرار داده و تأکید کرده که «چنین اقدامی، تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین‌المللی است».

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی