English

یک سازمان بین‌المللی:

اسرائیل و عربستان در فهرست «ننگ» قرار گیرند

سازمان بین‌المللی غیردولتی واچ لیست (Watchlist) از سازمان ملل خواست نام اسرائیل و ائتلاف سعودی علیه یمن را در فهرست «ننگ و عار» قرار دهد.

اسرائیل و عربستان در فهرست «ننگ» قرار گیرند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری المیادین، سازمان بین المللی غیردولتی واچ  لیست که به طور اختصاصی در زمینه وضعیت کودکان در درگیری های مسلحانه فعالیت دارد، از سازمان ملل خواست نام اسرائیل و ائتلاف سعودی علیه یمن را در فهرست «ننگ و عار» قرار دهد.

این سازمان فاش کرد، عربستان پیش از این سازمان ملل را تهدید کرد چنانچه نام آن را از فهرست گزارش های مربوط به جنایت علیه کودکان در یمن حذف نکند، از اعطای صدها میلیون دلار کمک مالی به آن خودداری می کند، از همین رو اکنون سازمان ملل باید با قرار دادن نام اسرائیل و ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه یمن در فهرست ننگ و عار نسبت به گزارش های خود  اعتماد سازی کند.

بنا بر اعلام واچ لیست، در بمباران ائتلاف سعودی به یک منطقه مسکونی پرجمعیت در حدیده یمن در ماه سپتامبر گذشته، 28 غیر نظامی از جمله هشت کودک جان باختند.

درماه ژانویه سال جاری نیز بمباران ائتلاف سعودی در نزدیکی یک مدرسه موجب جان باختن سه کودک و مجروح شدن سه نفر دیگر شد.

در مورد اسرائیل نیز این واچ لیست اعلام کرد: همه ما می دانیم اسرائیل و آمریکا در سال 2015 سازمان ملل را برای حذف نام اسرائیل از فهرست نقض حقوق کودکان غزه به دست نیروهای اسرائیلی تحت فشار قرار دادند، از همین رو سازمان ملل برای جلب اعتماد نسبت به گزارش های خود باید نام اسرائیل را نیز در فهرست ننگ و عار قرار دهد.

این سازمان غیر دولتی همچنین یادآور شد، مواردی از نقض حقوق انسان به دست نیروهای اسرائیلی در طول سه سال اخیر ثبت شده است که بدترین مورد آن در هشتم ژوئیه 2014 در جریان عملیات صخره سخت است که سازمان ملل جان باختن دست کم 540 کودک فلسطینی را در جریان آن ثبت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه