English

اخبار نبرد موصل؛

درگیری های شدید در منطقه وادی حجر/پیشروی چشمگیر در شمال غرب موصل

منابع عراقی از عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم در منطقه وادی حجر در کرانه راست موصل و نیز پیشروی ها چشمگیر لشگر نهم زرهی ارتش این کشور در شمال غربی این شهر خبر دادند.

درگیری های شدید در منطقه وادی حجر/پیشروی چشمگیر در شمال غرب موصل

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه روسیاالیوم، منابع نظامی عراقی از پیشروی های گسترده نیروهای این کشور ضد داعش در نبرد آزاد سازی استان نینوا خبر دادند.

یک فرمانده ارشد عراقی وابسته به لشگر نهم زرهی ارتش این کشور اعلام کرد: نیروهای لشگر نهم زرهی به یک کیلومتری بوابة الشام در موصل که ورودی شمال غربی این شهر محسوب می شود، رسیده اند.

وی افزود: هم اکنون بر جاده منتهی به شهر مسلط هستیم و بوابة الشام در دید نیروهای ما قرار گرفته است.

از سوی دیگر منابع عراقی از عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با داعش در منطقه وادی الحجر در غرب شهر موصل و درگیری های شدید میان این نیروها و داعش در این منطقه خبر دادند.

در همین حال منابع عراقی از خروج 800 نفر از آوارگان از مناطق غربی موصل به اردوگاه الجدعه در جنوب این شهر پس از فرار آنها از مناطق درگیر خبر دادند.

سروان جبار حسن در این باره گفت: نیروهای عراقی طی ساعات گذشته این افراد را منتقل کرده اند و اغلب فراریان را کودکان و زنان و سالخوردگان تشکیل می دهند. نیروهای امنیتی با ایجاد گذرگاههای امن روند انتقال را آسان کرده اند.

نیروهای عراقی در منطقه حمام العلیل در جنوب موصل اردوگاهی با گنجایش 4 هزار نفر را برای اسکان آوارگان غرب موصل اختصاص داده اند تا آوارگان مناطق غربی را به آن منتقل کنند.

آوارگان موصل در اردوگاههای الخازر، حسن شام، الجدعه، الحاج علی و المدرج مستقر هستند که بیشتر آنها درجنوب موصل قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه