English

بیانیه وزارت خارجه چین

پکن و واشنگتن آماده توسعه دامنه همکاری‌های دوجانبه هستند

وزرات خارجه چین در بیانیه‌ای گفت پکن و واشنگتن توافق کردند دامنه‌ همکاری‌های دوجانبه را به مسایل بیشتری توسعه داده و با احترام متقابل مسایل حساس را حل کنند.

پکن و واشنگتن آماده توسعه دامنه همکاری‌های دوجانبه هستند

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت خارجه چین روز چهارشنبه گفت: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و یانگ جیچی مشاور عالی دولت چین دیدار و توافق کردند دامنه همکاری دوجانبه را توسعه دهند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، جیچی اولین مقام چینی است که بعد از ریاست جمهوری دونالد ترامپ به آمریکا سفر کرده است و تیلرسون در دیدار با وی نسبت به سفر زودهنگام به چین ابراز تمایل کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای گفت طرف چینی آماده است با طرف آمریکایی، همکاری عملی دوجانبه را در زمینه‌های متعددی تعمیق بخشد و همچنین پکن علاقمند است در زمینه‌های منطقه‌ای و جهانی گسترش همکاری داشته و با احترام متقابل به منافع و دغدغه‌های یکدیگر مشارکت داشته باشند.

وزارت خارجه چین همچنین گفت تیلرسون در این دیدار خواستار توسعه گفت‌وگوهای دوجانبه و حل مسائل حساس از طریق مشورت شد تا فرصت‌هایی برای روابط قوی‌تر میان واشنگتن و پکن فراهم شود.

بعد از آنکه رئیس جمهور جدید آمریکا پیروز انتخابات شد با رئیس جمهور تایوان گفت‌وگوی تلفنی داشت که موجب خشم چین و اعتراض پکن به عدم احترام آمریکا به سیاست چین واحد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه