English

آماده‌باش کره شمالی همزمان با آغاز مانور سالانه کره‌جنوبی و آمریکا

مانور نظامی سالانه کره‌جنوبی و ایالات متحده آمریکا امروز(چهارشنبه) آغاز شد و همزمان رهبر کره‌شمالی به نیروهایش دستور داده تا برای "حملات بی‌رحمانه" علیه نیروهای دشمن آماده باشند.

آماده‌باش کره شمالی همزمان با آغاز مانور سالانه کره‌جنوبی و آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، برگزاری اینگونه رزمایش‌ها هموراه تنش‌هایی را در شبه‌جزیره کره ایجاد می‌کند.

این تحرکات نظامی امسال پس از آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی و ترور کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون در مالزی برگزار می‌شود.

طبق گفته سخنگوی نیروهای آمریکایی در کره، مشارکت‌ در این رزمایش مشترک همانند گذشته است. رزمایش سال 2016 با 300 هزار نیرو از کره‌جنوبی و حدود 17 هزار نیروی آمریکایی و نیز کشتی‌های استراتژیک و تجهیزات هوایی آمریکا برگزار شد.

به گفته این سخنگو، رزمایش‌ها دو ماهه است و در ابتدا ‌۳۶۰۰ نیروی آمریکایی مستقر شدند. او آماری کلی اعلام نکرد.

هان مین-کو، وزیر دفاع کره‌جنوبی در تماسی تلفنی با جیمز ماتیس، همتای آمریکایی‌اش "بر لزوم تقویت رزمایش‌ها" تاکید کرد و ژنرال جیمز ماتیس هم به "پاسخ اثرگذار و جامع" علیه هرگونه استفاده از تسلیحات هسته‌ای متعهد شد.

در همین حال ده‌ها معترض امروز مقابل سفارت آمریکا در اعتراض به این مانورهای نظامی در سئول تجمع کردند. آنها معتقدند که چنین تحرکاتی می‌تواند شبه‌جزیره کره را به آستانه جنگ هسته‌ای بکشاند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه