English

ترکیه به آمریکا نسبت به احتمال فرار گولن به کانادا هشدار داده است

یک روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد: آنکارا به واشنگتن در پی درخواست مقامات آمریکایی، آدرس و اطلاعات اموال و دارایی‌های فتح‌الله گولن، متهم شماره یک کودتای نافرجام ژوئیه گذشته در ترکیه را داده است تا واشنگتن را در جریان فرار احتمالی او به کانادا بگذارد.

ترکیه به آمریکا نسبت به احتمال فرار گولن به کانادا هشدار داده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از حریت، روزنامه ینی‌شفق گزارش داد: اطلاعاتی که به آمریکا داده شده شامل آدرس دارایی‌ها، زمان خریداری شدن آنها و نام خریدار آنها بوده است.

اخیرا بکر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه گفت: فتح‌الله گولن ممکن است گزینه ترک آمریکا و رفتن به کانادا به دلیل خریداری املاکی در این کشور را در نظر داشته باشد.

این در حالی است که بعد از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا مذاکرات آنکارا با واشنگتن بر سر استرداد گولن که از او به عنوان مغز متفکر کودتای نافرجام ژوئیه 2016 یاد می‌شود، تسریع شده است.

به نوشته این روزنامه ترکیه‌ای دولت جدید آمریکا بیش از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق متمایل به استرداد گولن بوده است.

براساس گزارش‌ها اعضای سازمان تروریستی گولن مشهور به "فتو" اموالی را در کانادا برای گولن خریده‌اند. این در حالی است که هیچ توافقی میان ترکیه و کانادا درباره استرداد مجرمین وجود ندارد و اگر گولن به کانادا مهاجرت کند،‌ استردادش به ترکیه بسیار سخت‌تر خواهد شد.

وزارت دادگستری ترکیه اسناد مربوط به فرار احتمالی گولن به کانادا را در تاریخ 24 فوریه به آمریکا فرستاده است.

خریداران این اموال شهروندان ترکیه هستند اما هویت آنها نامعلوم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی