English

پوتین در دوشنبه با رحمان دیدار کرد

سرویس بین الملل- رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه برای انجام یک سفر کوتاه رسمی وارد تاجیکستان شد.

پوتین در دوشنبه با رحمان دیدار کرد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های تاجیکستان، پوتین از فرودگاه شهر دوشنبه مستقیما به قصر ملت رفت و با امامعلی رحمان، همتای تاجیک به دیدار و گفت و گو پرداخت.

بعد از این دیدار، ملاقات هیئت های روسیه و تاجیکستان برگزار می‌شود و مسائل مهم دو طرف، بررسی خواهد شد. 

ولادیمیر پوتین را در این سفر «ولادیمیر کالاکالتسیف»، وزیر امور داخلی روسیه، «سرگئی دانسکای»، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست، «مکسیم تاپلین»، وزیر امور اجتماعی، «الکساندر فامین»، معاون وزیر دفاع و دیگر مقامات رسمی همراهی می‌کنند. ​ 

انتظار می‌رود، ولادیمیر پوتین به امامعلی رحمان برای سهمش در روابط دوجانبه و همکاری های میان روسیه و تاجیکستان، نشان «الکساندر نیوسکی» تقدیم کند. این یک نشان در روسیه است و به افراد برجسته ای که 20 سال یا بیشتر خدمات شایسته دولتی داشته باشند، اعطا می شود. 

طبق برنامه سفر پوتین به تاجیکستان، در جریان این دیدار میان تاجیکستان و روسیه هفت سند همکاری در بخشهای کار و مهاجرت، حفاظت محیط زیست، استفاده از دانش هسته ای، برنامه همکاری های وزارتخانه های خارجه این دو کشور در سال 2017 و یادداشت تفاهم بین ادارات حوزه های فرهنگ و ورزش، امضا خواهند شد. 

در پایان این ملاقاتها ولادیمیر پوتین و امامعلی رحمان در یک نشست مطبوعاتی شرکت خواهند کرد. 

رئیس جمهوری روسیه در جریان دیدارش از دوشنبه از پایگاه نظامی این کشور، که به گفته مقامات روسیه «عامل مهم ثبات و امنیت در آسیای مرکزی محسوب می‌شود»، دیدن خواهد کرد.

صبح سه‌شنبه‌ 28 فوریه، ولادیمیر پوتین از دوشنبه عازم بیشکک، پایتخت قرقیزستان خواهد شد. 

روسیه خود را شریک مهم سیاسی و اقتصادی تاجیکستان معرفی می‌کند. عظیم ترین پایگاه نظامی خارجی این کشور با هفت هزار سربازش در فرغان ‌تپه و رزمایشگاه لاهور در ناحیه رودکی تاجیکستان واقع شده است. 

حجم سرمایه‌گذاری های این کشور در اقتصاد تاجیکستان یک میلیارد و 700 میلیون دلار اعلام شده است. 

به گزارش وزارت توسعه اقتصاد تاجیکستان، طی دو سال گذشته گردش تجاری میان دو کشور کاهش یافته و در سال گذشته حجم عمومی آن اندکی بیشتر از یک میلیارد دلار را تشکیل داده است که این رقم در مقایسه با 2015 حدود 3.6 درصد کمتر بوده است. این منبع گفته است، با این وجود روسیه از شریکان اصلی اقتصادی تاجیکستان به شمار رفته و سهم این کشور در تجارت خارجی تاجیکان 4.26 درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی