English

یک رسانه ژاپنی خبر داد:

ژاپن برنامه پیشنهادی خود برای جزایر کوریل جنوبی رابه روسیه می دهد

دولت ژاپن برنامه پیشنهادی خود در خصوص منطقه کوریل جنوبی را تنظیم کرده و قرار است آن را به روسیه ارائه کند.

ژاپن برنامه پیشنهادی خود برای جزایر کوریل جنوبی رابه روسیه می دهد

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه «نیک ای» ژاپن اعلام کرد که دولت ژاپن آماده است تا برنامه پیشنهادی خود را در خصوص انجام فعالیت های مشترک اقتصادی در زمینه های پزشکی، شیلات، بوم شناسی و توریسم در منطقه کوریل جنوبی، به دولت روسیه ارائه دهد. در این برنامه پیشنهادی صحبتی در خصوص مالکیت این جزایر نشده است.

به گفته این منبع خبری قرار است که 18 مارس مذاکراتی در توکیو مبنی بر انجام فعالیت اقتصادی مشترک در منطقه کوریل جنوبی انجام شود. توافق بر سر انجام این مذاکرات برای انجام اقدامات اقتصادی در ماه دسامبر در زمان حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در ژاپن انجام گرفته است.

تاکید این بیانیه بر انجام اقدامات پزشکی و درمانی بین دو کشور است. همچنین به اعتقاد طرف ژاپنی همکاری در زمینه توریسم نیز می تواند برای طرفین مثمر تمر باشد. سیاستمداران ژاپنی در این برنامه موضوع محیط زیست را نیز مورد توجه قرار داده اند و توقع همکاری دارد.

به طور کلی در این برنامه پیشنهادی ژاپن سعی در آرام کردن فضا بین روسیه و ژاپن پس از مناقشات چند وقت اخیر در منطقه کوریل جنوبی دارد.

گفتنی است که در آخرین موضع گیری در مورد منطقه کوریل جنوبی «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفته بود که این جزایر بدون هیچ پیش شرطی متعلق به روسیه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه