English

واکنش روسیه به اظهارات هسته‌ای ترامپ

تعدادی از نمایندگان روسیه به اظهارات رییس‌جمهور آمریکا درخصوص برتری‌طلبی تسلیحات هسته‌ای این کشور، واکنش نشان دادند.

واکنش روسیه به اظهارات هسته‌ای ترامپ

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از اسپوتنیک دونالد ترامپ در تازه‌ترین اظهارات خود از کاهش توان آمریکا در تولید سلاح‌های هسته‌ای خبر داد و گفت که او این وضعیت را تغییر خواهد داد.

این اظهارات ترامپ نگرانی نمایندگان روس را به همراه داشت.

کنستانتین کوساچف گفت: ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود شعار "ما آمریکا را بار دیگر بزرگ می کنیم" را سرد داد اما اگر معنای این شعار، برتری هسته‌ای است پس او با این کار جهان را به بدترین دوره رقابت تسلیحاتی در دهه‌های پنجاه و شصت قرن گذشته بازخواهد گرداند.

رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدرال در پارلمان روسیه در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: می‌توان گفت که این آزار دهنده‌ترین بیانیه ترامپ در موضوع روابط با روسیه است.

وی افزود: در جریان جنگ سرد، اتحاد جماهیر شوری و آمریکا درک کردند که تحقق برتری هسته‌ای خطرناک است؛ لذا اصل برابری را به عنوان بهترین راه برای تضمین صلح پذیرفتند. آیا ما درصدد ورود به دوران جدیدی هستیم؟ فکر می‌کنم که هرچه سریعتر، به پاسخی برای این سوال نیاز داریم.

الکسی بوشکوف از دیگر نمایندگان روس نیز در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: اظهارات ترامپ درباره توسعه توان هسته‌ای آمریکا شک و تردیدهایی درباره توافقنامه کاستن از سلاح‌های راهبردی ایجاد می‌کند و جهان را به قرن بیستم باز می‌گرداند.

وی افزود: این توافقنامه که به دوران جنگ سرد باز می‌گردد، مبنایی را برای ثبات هسته‌ای بین مسکو و واشنگتن پایه‌ریزی کرد.

این نماینده تصریح کرد: باید از این توافقنامه محافظت کرد. آمریکا نمی‌تواند برتری قاطعی را کسب کند.

وی که عضو کمیته دفاع و امنیت در شورای فدرال در پارلمان روسیه است، نوشت: به جای تلاش برای برتری هسته‌ای خیالی در برابر روسیه، دولت آمریکا باید راه حلی برای مشکل هسته‌ای بسیار پیچیده کره شمالی پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی