English

صدام حسین قبل از مرگ:

یاد حمله به کویت می افتادم عصبی می شدم

سرویس بین الملل- بازپرس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در زمان اشغال عراق گفت: صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق قبل از مرگ می گفت که وقتی به یاد حمله به کویت می افتد عصبی می شود.

 یاد حمله به کویت می افتادم عصبی می شدم

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از شبکه عربستانی العربیه، «جان نیکسون»، که مامور بازجویی از صدام حسین افزود که کار او در زمان اشغال عراق جمع آوری اطلاعات از صدام و استفاده از آنها برای بازجویی از دیکتاتور عراق بوده است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که صدام حسین از سوی نیروهای آمریکایی به اسارت درآمد فهرستی شامل 30 تا 40 سوال برای پرسش از صدام حاضر کردم اظهار داشت: آنچه که در آن زمان برای مقام های آمریکایی مهم به نظر می رسید موضوع سلاح کشتار جمعی عراق و دیگری مکان هایی بود که این تسلیحات در آنجا نگهداری می شد.

این بازپرس سازمان سیا با تاکید بر اینکه آمریکا هیچ سلاح کشتار جمعی در عراق پیدا نکرد افزود: این موضوع بسیار خجالت آور است چرا که وجود سلاح شیمیایی در عراق واقعیت نداشت و تنها بهانه ای برای لشکرکشی به این کشور بود.

نیکسون با بیان اینکه صدام حسین بسیار با نیروهای سیا در روند بازجویی همکاری می کرده است اضافه کرد: بیشتر صحبت های صدام حقیقت داشت.

وی با اشاره به اینکه صدام حمله عراق به کویت را در اعترافاتش اشتباه خواند، گفت: صدام در زمان صحبت از حمله به کویت اظهار داشت فکر کردن به این موضوع باعث سردرد شدید من می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه