English

«هنیه» رئیس دفتر جدید حماس در غزه را افتخار حماس خواند

معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس در یک سخنرانی که با اولین ظهور علنی «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه همراه بود، وی را مایه افتخار حماس خواند.

«هنیه» رئیس دفتر جدید حماس در غزه را افتخار حماس خواند

به گزارش خبرگزاری موج، «یحیی سنوار» که حدود دو هفته پیش به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه تعیین شده است، جمعه (دیروز) در اولین حضور علنی خود، در مراسم افتتاح مسجدی به نام «رائد العطار» (از فرماندهان شهید گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس) در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شرکت کرد.

بر اساس گزارش سایت رسمی حماس، «اسماعیل هنیه» معاون ریاست دفتر سیاسی حماس در این مراسم گفت: انتخاب السنوار برای ریاست دفتر سیاسی حماس در غزه باعث افتخار ماست و تأکید می‌کند که ما به اسرا و قهرمانان خود وفادار هستیم.

هنیه در سخنرانی خود پس از نماز جمعه تأکید کرد حماس، جنبشی واحد با ادارات، موسسات و کمیته‌های مشورتی است و در ادامه اعتراض برخی از اعضای این جنبش پس از سپردن سمت مذکور به سنوار را محکوم کرد. سنواری که 25 سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است.

روابط با مصر و نقش مقدسات

معاون ریاست دفتر سیاسی حماس در ادامه بر تأکید حماس برای ایجاد روابط راهبردی و قوی با تمام برادران عرب و مسلمان به ویژه قاهره تأکید کرد و خطاب به مصر گفت: غزه، جز خیر برای شما نخواهد آورد، ما بر ایجاد روابط استراتژیک قوی با مصر اصرار داریم و حماس برای ایجاد ایچنین رابطه‌ای تلاش می‌کند.

وی سپس خطاب به امت عربی و اسلامی تأکید کرد مسجدالاقصی، آغاز حرکت به سمت پیروزی، عنوان نبرد و قطب‌نمای آن به سمت آزادسازی تمام فلسطین است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی