English

دفتر حقوق بشر سازمان ملل حکم بیش از حد ملایم سرباز اسرائیلی را محکوم کرد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل حکم حبس ۱۸ ماهه سرباز اسرائیلی را که یک فلسطینی شهادت طلب زخمی را به شلیک گلوله به سرش به شهادت رسانده است، بیش از حد ملایم ارزیابی و آن را محکوم کرده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل حکم بیش از حد ملایم سرباز اسرائیلی را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، پس از آنکه یک سرباز رژیم صهیونیستی، جوان فلسطینی شهادت طلبی را که زخمی شده بود، با شلیک گلوله به سرش به شهادت رساند، دادگاه رژیم صهیونیستی او را به 18 ماه زندان محکوم کرده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل این حکم را بیش از حد ملایم ارزیابی و آن را غیرقابل قبول توصیف کرده است. این فلسطینی لحظاتی قبل با چاقو به سربازان صهیونیست حمله کرده و پس از اینکه توسط آنها مجروح شده بود بی‌حرکت بر روی خیابان دراز کشیده بود.

یک گروه حقوق بشری در سرزمین‌های اشغالی این ویدئو را منتشر کرده. در فیلم مرد فلسطینی در میان سربازان صهیونیست، آمبولانس‌ها و نیروهای پزشکی بر روی زمین افتاده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده عبدالفتاح الشریف، 21 ساله، یکی از دو مظنونی بود که متهم به حمله به یک سرباز اسرائیلی بودند. رمزی قصراوی تمیمی، مظنون دوم فلسطینی،‌ در همان صحنه توسط سربازان اشغالگر به شهادت رسیده بود.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سخنانی در ژنو تاکید کرد: ما از صدور این حکم بیش از حد ملایم توسط دادگاه نظامی تل آویو علیه سرباز اسرائیلی که به طور غیر قانونی یک فلسطینی زخمی را اعدام کرده آن هم در شرایطی که این مرد فلسطینی هیچ تهدیدی نبوده، به شدت آشفته شدیم.

وی افزود: از آغاز موج جدید خشونت ها در کرانه باختری از سپتامبر 2015 تاکنون بیش از 200 فلسطینی کشته شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه