English

نیروهای عراقی وارد اولین محله از بخش غربی موصل شدند

در ششمین روز عملیات آزادی غرب موصل، نیروهای ارتش عراق توانستند وارد نخستین محله بخش غربی این شهر شوند. ارتش می‌گوید، در جریان درگیری‌های 24 ساعت گذشته دست کم 70 داعشی کشته شده‌اند.

نیروهای عراقی وارد اولین محله از بخش غربی موصل شدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، مسوولان عراقی اعلام کردند که پس از کنترل نیروهای دولتی بر فرودگاه موصل و پایگاه نظامی الغزلانی، امروز ارتش عراق وارد اولین محله‌ بخش غربی شهر موصل شد.

احتمال می‌رود عملیات در غرب موصل به مراتب سخت تر از قسمت شرقی شهر باشد که مدت‌ها پاکسازی آن طول کشید.

یک منبع در فرماندهی عملیات نینوی نیز در گفتگو با سایت "العربی الجدید" عنوان داشت که نیروهای ارتش عراق به عملیات خود برای هدف قرار دادن آن دسته از اعضای داعش که در تونل‌های زیر پادگان "الغزلانی" واقع در بخش غربی شهر موصل پنهان شده‌اند، ادامه می‌دهند.

نیروهای ارتش عراق به تازگی کنترل کامل این پایگاه استراتژیک را به دست گرفته‌اند. نیروهای عراقی در حال حاضر در اطراف این پادگان مستقر هستند تا مانع فرار نیروهای داعش از داخل پادگان شوند. جنگنده های عراقی نیز مناطقی را که به نظر می رسد نیروهای داعش در آنها مخفی شده‌اند هدف قرار می‌دهند.

رسانه‌های عراقی نیز از کشته شدن 70 داعشی در جریان درگیری با نیروهای ارتش عراق در منطقه جنوب غرب شهر موصل طی 24 ساعت گذشته خبر دادند. براساس گزارش رادیو الحرة نیروهای عراقی موفق شدند بعد از درگیری با افراد مسلح کنترل مناطق الیرموق و تل الرمان و بلندی های العطشانه در موصل را به دست بگیرند.

یک منبع محلی نیز در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک عنوان داشت: خطوط دفاعی داعش در جنوب و جنوب غرب و غرب موصل شکسته شده است.

وی در ادامه افزود: به دنبال پیروزی‌های اخیر ارتش عراق در به دست گرفتن کنترل فرودگاه موصل و پادگان الغزلانی داعش مواضع خود را در اطراف موصل تخلیه کرده و به داخل شهر عقب نشینی کرده است.

سایت شبکه خبری العربیة نیز گزارش داد که نیروهای عراقی هم‌چنان به عملیات پاکسازی فرودگاه موصل از بمب‌های کار گذاشته شده ادامه می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه