English

پیشنهاد مسکو به غرب برای بازسازی سوریه

یک نشریه آمریکایی نوشت: مسکو در حال اعمال فشار بر کشورهای اروپایی برای تامین مالی میلیاردی بازسازی سوریه است، در حالیکه خود نمی خواهد سهمی در این قضیه داشته باشد.

پیشنهاد مسکو به غرب برای بازسازی سوریه

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه «فاینشنال تایمز» نوشته است، روسیه در حال اعمال فشار بر کشورهای غربی است تا آنها را متقاعد کند میلیاردها دلار برای بازسازی سوریه بپردازند.  

بر اساس این اطلاعات، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مسائل خاورمیانه در دیدار این هفته خود با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسکو، اعلام کرد که مسئله بازسازی سوریه بزودی در راس مسائل بین المللی قرار خواهد گرفت.

به گفته مقامات دیپلماتیک اروپایی که در این نشست حضور داشتند، بوگدانوف گفته است که برای این منظور «دهها میلیارد دلار» لازم است و هشدار داد که نباید هیچ انتظاری از روسیه در این زمینه داشت، برای اینکه این کشور در حال حاضر هزینه گزافی را برای اجرای عملیات نظامی علیه گروههای تروریستی در سوریه می پردازد.

البته این نشریه آمریکایی یادآور شده است که کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه خلیج فارس از دخالت روسیه در این رابطه خشمگین بوده و تنها در صورتی با داشتن سهمی در بازسازی سوریه موافقت خواهند کرد که مسکو هر چه سریعتر بتواند مناقشه نظامی در سوریه را خاتمه داده و راه حل سیاسی برای آن پیدا کرده و با اعمال فشار بر رژیم "بشار اسد"، شرایط را برای تشکیل دولت انتقالی در سوریه فراهم کند.   

انتظار می رود که مسئله امکان تشکیل دولت انتقالی در جریان مذاکرات بین سوریها در ژنو مطرح و بررسی شود. این در حالی است که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز پنج شنبه تاکید کرد که هدف مسکو در سوریه، حفظ دولت قانونی این کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه