English

موافقت پارلمان بحرین با محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی

پارلمان بحرین با طرح اصلاح قانون اساسی به پیشنهاد «حمد بن عیسی آل خلیفه» به منظور اعطای اختیارات به دستگاه قضایی نظامی برای محاکمه غیرنظامیان موافقت کرد.

موافقت پارلمان بحرین با محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی

به گزارش خبرگزاری موج، طرح اصلاح قانون اساسی با هدف آنچه مبارزه با تروریسم خوانده شد، در پارلمان بحرین با رأی موافق 31 نماینده به تصویب رسید و سه نماینده به این طرح رأی ممتنع دادند.

پایگاه مرآة البحرین گزارش داد که «یوسف فلیفل» رئیس‌ دستگاه قضایی که در جلسه پارلمان حضور داشت، گفت که تغییرات بوجود آمده در قانون اساسی مربوط به دستگاه قضایی نظامی خیلی دیر صورت گرفت و بایستی زودتر از این زمان انجام می‌شد.

وی افزود: جنایت‌های تروریستی نیروی دفاع بحرین و نیروهای امنیت عمومی و گارد ملی را تهدید می‌کند.

این اصلاحیه شامل متن بند (ب) ماده 105 است که در آن تأکید شده است: « دادگاه نظامی تنها مختص رسیدگی به جرایم نظامی است که نیروهای دفاع، گارد ملی و امنیت عمومی مرتکب آن می‌شوند و این دادگاه‌ها صلاحیت رسیدگی به دیگر امور جز در مواردی که قانون آن را تعیین می‌کند، ندارند».

بنابر این گزارش، با تعدیل قانون اساسی و بند مذکور، اختیارات گسترده‌ای به دستگاه‌های قضایی نظامی از جمله اعطای اختیارات برای اجرای تحقیقات مستقیم در امور مربوط به غیرنظامیان و محاکمه آنها در دادگاه‌های نظامی داده می‌شود.

هدف از تصویب این طرح سرکوب بیشتر معارضان دولت و محاکمه آنها در دادگاه نظامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی