English

سازمان عفو بین الملل هشدار داد؛

جهان زیر سایه رهبرانی چون ترامپ به توحش لجام گسیخته خو می‌گیرد

سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود درباره سیاست «اهریمن جلوه دادن اغیار» هشدار داد و گفت: رویکرد رهبرانی چون ترامپ و اردوغان به تضییع جهانیِ حقوق بشر منجر می شود.

جهان زیر سایه رهبرانی چون ترامپ به توحش لجام گسیخته خو می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فرانس پرس، سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود که امروز چهارشنبه منتشر شد، درباره سیاست های تفرقه انگیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا و دیگر رهبران جهان که از خط مشی مشابه در اهریمن جلوه دادن برخی از گروه های مردمی استفاده می کنند؛ هشدار داد.

«سالیل شتی» دبیرکل سازمان عفو بین الملل به هنگام ارائه این گزارش، گفت: سیاست های زهرآلودی که با هدف اهریمن جلوه دادن (برخی گروه های مردمی) انجام می گیرد؛ جهان را بیش از پیش دچار تفرقه، نابرابری و حتی ناامنی می کند.

در بخشی از گزارش سال 2016 این سازمان، می خوانیم: هراس آفرینی که با هدف ایجاد تفرقه انجام می شود، به نیرویی خطرناک (برای تاثیرگذاری) در امور جهان تبدیل شده است تا آنجا که هر روز تعداد بیشتری از سیاستمدارانی که خود را ضد افراط گرا می نامند، به راهکارهای سمی متوسل می شوند که در راستای آزار، سرزنش و شیطان صفت جلوه دادن تمامی افراد یک گروه (خاص) به کار گرفته می شوند.

در این میان، شتی علاوه بر ترامپ، به «رجب طیب اردوغان» و «رودریگه دوترته» رؤسای جمهور ترکیه و فیلیپین و همچنین «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان به عنوان رهبرانی اشاره کرد که به اظهارات تحریک کننده با مضمون «هرکه از ما نیست بر ماست» متوسل می شوند.

وی در این باره گفت: به نقطه ای رسیده ایم که دیگر هیچ خط قرمزی وجود ندارد. تا آنجا پیش رفته ایم که تقریبا هیچ اقدامی وحشتناک یا غیرقابل توجیه محسوب نمی شود. در این واقعیت تازه شکل گرفته، تصور پادآرمانشهری (ویرانشهر یا مدینه فاسد) که در آن توحشِ لجام گسیخته به امری معمول تبدیل شود، چندان دشوار نیست.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل در نهایت هشدار داد: سیاست های هویتی آنها (ترامپ، اردوغان، دوترته و اوربان) به تضییع جهانی حقوق بشر منجر می شود و قدرت پاسخ دهی هماهنگ به فجایعی که در سطح گسترده انجام می گیرد، کاهش می دهد.

وی نه تنها از سیاستمدارن بلکه از مردم عادی نیز خواست تا در برابر سیاست اهریمنی جلوه دادن دیگر گروه های مردمی، ایستادگی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه