English

فریاد هزاران مخالف پیمانکار میلیاردر

ترامپ رئیس جمهور من نیست

سرویس بین الملل - هزاران تن از مردم شهرهای مختلف آمریکا از جمله زادگاه دونالد ترامپ یعنی نیویورک علیه وی دست به تظاهرات زدند.

ترامپ رئیس جمهور من نیست

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از «ان‌بی‌سی نیوز» ؛ هزاران آمریکایی روز دوشنبه با حضور در خیابان‌های شهرهای مختلف، در روز رئیس‌جمهور علیه دونالد ترامپ تظاهرات کردند.

 

این تظاهرات سراسری که در نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس، آتلانتا، فیلادلفیا و ده‌ها شهر دیگر آمریکا برنامه‌ریزی شده بود، اعتراضی پرشور به رئیس‌جمهوری را به نمایش می‌گذاشت که از حضورش در کاخ سفید فقط یک ماه می‌گذرد.

در زادگاه ترامپ – نیویورک – افراد زیادی در برابر هتل بین‌المللی ترامپ حضور یافتند و فریاد «ما پیروز خواهیم شد» سر دادند. آن‌ها ضلع جنوب‌غربی پارک مرکزی نیویورک را به تصرف خود درآورده بودند.

بسیاری از تظاهرکنندگان پرچم‌هایی به همراه داشتند که بر روی آن‌ها عبارات و واژگانی نظیر «رئیس‌جمهور من، نه» و «مقاومت کنید» نوشته شده بود. همچنین شعار «محدودیت نه، دیوار نه» از تظاهرکنندگان به کرات شنیده شد که به تلاش ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک اشاره داشت.

در برخی مناطق نیز درگیری‌های کلامی محدودی میان تظاهرکنندگان و طرفداران اندک ترامپ رخ داد.

در چند کیلومتری کاخ سفید صد‌ها نفر با حضور در خیابان‌ها اعتراض خود را به سیاست‌های دونالد ترامپ به نمایش گذاشتند. آن‌ها شعار می‌دادند «این سرزمین، سرزمین شماست.» عده‌ای نیز به سیاست‌های ترامپ در قبال روسیه معترض بودند و پرچم‌هایی به همراه داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «رئیس‌جمهور پوتین، روز رئیس‌جمهور مبارک» و «رئیس‌جمهور من؟ نه (به زبان روسی).»

پلیس واشینگتن همزمان با افزایش تعداد معترضان، مسیرهای منتهی به کاخ سفید را مسدود کرد.

برخی از تظاهرکنندگان در واشینگتن به خبرنگاران گفتند این اعتراضات، آن‌ها را به یاد تظاهرات سراسری در زمان جنگ ویتنام می‌اندازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه