English

هشدار پلیس پاکستان درباره نفوذ داعش در ایالت سند

بعد از اینکه داعش مسئولیت حمله انتحاری در زیارتگاه لال شهباز قلندر واقع در ایالت سند را پذیرفت بخش مبارزه با تروریسم پلیس درباره نفوذ این گروه در ایالت سند هشدار داد.

هشدار پلیس پاکستان درباره نفوذ داعش در ایالت سند

به گزارش خبرگزاری موج، بعد از اینکه داعش مسئولیت حمله انتحاری در زیارتگاه لال شهباز قلندر واقع در ایالت سند را پذیرفت بخش مبارزه با تروریسم پلیس درباره نفوذ این گروه در ایالت سند هشدار داد.

بخش مبارزه با تروریسم پلیس ایالت سند در گزارش خود آورده است این اولین بار است که داعش مسئولیت حمله به یک زیارتگاه در این ایالت را می‌پذیرد.

به گزارش داون ، قبل از این در نوامبر سال 2016 داعش مسئولیت ترور فیاض علی شگری افسر پلیس را پذیرفته بود.

راجه عمر خطاب افسر ارشد پلیس ایالت سند در این زمینه گفت: حمله انتحاری داعش در زیاتگاه لال شهباز قلند به عملیات‌های این گروه در سوریه و عراق شباهت زیادی دارد.

وی افزود: داعش زیارت قبور و زیارتگاه‌ها را حرام می‌دانند به همین دلیل چنین مکان‌های را هدف قرار می‌دهند.

خطاب تأکید کرد: حفیظ بروهی که نقش مهمی در عملیات انتحاری زیارتگاه لال شهباز قلندر دارد با داعش، جند‌الله و لشکر جهنگوی در ارتباط بود که نشان دهنده یک ارتباط قوی بین این گروه‌های تروریستی است.

وی افزود: در سال 2015 مسئولیت حمله به اتوبوس حامل شیعیان اسماعیلی در منطقه صفورا گوت را گروهی پذیرفتند که تحت تأثیر داعش بودند.

افسر پلیس ایالت سند گفت: با اینکه داعش به صورت مستقیم در پاکستان حضور نداشتند و عملیات‌های خود را به کمک گروه‌هایی مانند لشکر جهنگوی انجام می‌دادند اما در حال حاضر مشغول جذب نیرو از کراچی و ایالت پنجاب است.

وی نسبت به گسترش فعالیت داعش در پاکستان و افغانستان به ویژه ایالت سند هشدار داد و خواستار اقدامات جدی علیه این گروه شد.

داعش پاکستان در سال 2014 بنیان نهاده شد و بعد از مطرح شدن نظریه تشکیل ولایت خراسان به افغانستان نیز نفوذ پیدا کرد.

گروه‌های مختلف از جمله لشکر‌ جهنگوی، جند‌الله و تحریک طالبان پاکستان بعد از بیعت با ابوبکر بغدادی برای تشکیل ولایت خراسان که پاکستان و افغانستان را شامل می‌شود تلاش کردند.

سازمان مبارزه با تروریسم پلیس ایالت سند هشدار داد این ایالت و بقیه مناطق پاکستان ظرفیت مناسبی برای جذب نیرو برای داعش دارند و اگر قرار باشد این گروه ولایت خراسان را تشکیل دهد باید در این زمینه هوشیار بود.

بر اساس این گزارش مبارزه با داعش یک چالش بزرگ برای امنیت پاکستان خواهد بود و نیروهای امنیتی این کشور باید از اکنون به فکر دفع این خطر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه