English

فراخوان رهبر اپوزیسیون ونزوئلا برای تظاهرات گسترده علیه دولت

در پی تایید حکم ۱۴ سال حبس برای لئوپولدو لوپز، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از سوی دادگاه عالی این کشور، وی از حامیانش خواسته امروز (شنبه) اعتراضات "گسترده" علیه دولت برپا کند.

فراخوان رهبر اپوزیسیون ونزوئلا برای تظاهرات گسترده علیه دولت

به گزارش خبرگزاری موج، این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز اخیراً با انتقاد از دولت کاراکاس خواهان آزادی لوپز شده بود.

لوپز که بنیانگذار جنبش اعتراضی موسوم به "اراده مردمی" است، در حال گذراندن حکم ۱۴ سال حبس خود به اتهام "دامن زدن به ناآرامی‌ها" در اعتراضات ضد دولتی سال ۲۰۱۴ است.

امروز (شنبه) سومین سالگرد بازداشت لوپز است و حزب اراده مردمی که یکی از سرسخت ترین احزاب مخالف دولت ونزوئلا است، خواهان اعتراضات در شهر کاراکاس با شعار "دیکتاتوری دیگر جایی ندارد" است.

لوپز در پیامی صوتی که در سلولش در زندان نظامی "راموورده" ضبط شده از مردم ونزوئلا خواست که به این اعتراضات بپیوندند.

او خاطر نشان کرد: برادران و خواهران ونزوئلایی من ما می‌خواهیم از شما دعوت کنیم در یک اعتراض گسترده و قدرتمند در خیابان‌های ونزوئلا در روز شنبه بپیوندید.

این پیام در حالی منتشر شده که روز چهارشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با همسر لوپز دیدار کرد و در توئیتی نوشت که ونزوئلا باید لوپز را که یک زندانی سیاسی است، فوراً آزاد کند.

یک روز بعد از این دیدار دادگاه عالی ونزوئلا حکم ۱۴ سال حبس لوپز را تایید کرد و وکیل او اعلام کرد که علیه این حکم به دادگاه‌های بین‌المللی متوسل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه