English

کشته شدن ۲۵ غیرنظامی در حملات ترکیه در الباب

در حالی که وزیر دفاع ترکیه از محاصره کامل شهر الباب خبر داده، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام کرده، عملیات الباب به پایان رسیده است. دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از تلفات غیرنظامی جدید بر اثر حملات ترکیه خبر داده است.

کشته شدن ۲۵ غیرنظامی در حملات ترکیه در الباب

به گزارش خبرگزاری موج، پایگاه خبری دیلی صباح به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه این خبر را اعلام کرد.

شهر الباب در شمال سوریه ماه‌هاست که محل درگیری نیروهای مورد حمایت ترکیه با داعش و سایر گروه‌هاست.

طبق گزارش دیلی صباح، خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در جمع گروه اندکی از خبرنگاران در دوحه این خبر را اعلام کرده است. خلوصی آکار به همراه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه برای سفری در این منطقه راهی دوحه شده است.

آکار همچنین در تشریح جزئیات عملیات الباب به عنوان بخشی از عملیات کنونی "سپر فرات" ترکیه گفت، پاکسازی همچنان در این منطقه ادامه دارد.

فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه نیز اعلام کرد، عملیات پاکسازی شهر الباب سوریه از داعش ادامه دارد و یگان‌های مدافع خلق کرد در شهر منبج امنیت ترکیه را تهدید می‌کنند.

ایشیک ادامه داد، الباب امروز به طور کامل محاصره شده است و عملیات پاکسازی ادامه دارد.

وی افزود: عملیات رقه باید با حضور عناصر محلی باشد و آمریکا هنوز مساله اجرای عملیات را با یگان‌های مدافع خلق کرد مشخص نکرده است.

ترکیه ۲۴ اوت ۲۰۱۶ عملیات سپر فرات را به منظور پاکسازی مرزش از حضور سازمان‌های تروریستی که شامل داعش و حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه و شاخه نظامی آن می‌شود، آغاز کرد. نیروهای ترکیه و ارتش آزاد سوریه اما در الباب با مقاومت زیادی روبرو شدند و از دسامبر ۲۰۱۶ برای آزادسازی آنجا وارد جنگ شدند.

از سوی دیگر، رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در بمباران هوایی و حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه ۲۴ غیرنظامی کشته شدند که ۱۱ تن آنها کودک هستند.

عبدالرحمان ادامه داد، این حملات در شهر الباب صورت گرفته در حالی که ارتش ترکیه امروز (پنجشنبه) ۱۵ تروریست داعش را در نتیجه عملیات زمینی و هوایی در الباب از پای درآورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی