English

انصراف نامزد پیشنهادی ترامپ برای وزارت کار به دلیل فشار مخالفان

اندرو پازدر که دونالد ترامپ برای سکانداری وزارت کار در نظر گرفته بود پیش از برگزاری جلسات تایید صلاحیتش، انصراف داده است.

انصراف نامزد پیشنهادی ترامپ برای وزارت کار به دلیل فشار مخالفان

به گزارش خبرگزاری موج، پازدر پس از آنکه اذعان کرد یک مهاجر غیرقانونی را به عنوان خانه‌دار استخدام کرده بود حمایت چندین سناتور جمهوری خواه را از دست داد.

او که یک میلیاردر و مدیر سابق رستوران‌های زنجیره‌ای غذاهای فوری است همچنین به دلیل اظهاراتش در مورد زنان و کارمندان رستواران‌هایش در معرض انتقادهای شدید بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، بسیاری از نامزدهای کابینه آقای ترامپ به دلیل مخالفت دمکرات ها با اختلاف اندک آرا در سنا تایید شده‌اند اما آقای پازدر اولین نفر است که انصراف می دهد.

به علاوه اخیرا فاش شده که لیسا فیرستاین، همسر سابق پازدر در سال ۱۹۹۹ به طور ناشناس به عنوان قربانی خشونت خانوادگی در برنامه اوپرا وینفری ظاهر شده بود.

آنها در سال ۱۹۸۷ جدا شدند اما خانم فیرستاین بعدا در جریان حل دعوی بر سر سرپرستی فرزند ادعای آزار جسمی را پس گرفت.

او روز ۱۸ ژانویه در نامه‌ای به کمیته سنا که قرار بود صلاحیت آقای پازدر را بررسی کند نوشت: "اندی اهل آزار یا خشونت نبوده و نیست."

اما سوزان کالینز یکی از چند سناتور جمهوری خواه که گفته بودند ممکن است از این نامزد حمایت نکنند، گفته بود که ویدئویی که خانم فیرستاین در آن ظاهر شده بود را مد نظر قرار می دهد. آن ویدئو ماه پیش به اعضای کمیته سنا نشان داده شد.

پازدر به عنوان مدیر عامل رستوران های "سی کی ای" با افزایش حداقل دستمزد، قوانین مربوط به حقوق اضافه کاری، و ساعت استراحت برای کارمندان این شرکت مخالف بود که باعث خشم اتحادیه های کارگری شده است. پازدر همچنین به خاطر آگهی های تلویزیونی مورد انتقاد قرار گرفته که در آنها مدل های بیکینی پوش با اشتهای زیاد ساندویچ می خورند.

او در سال ۲۰۱۱ گفته بود: ما به استفاده از مدل های جذاب در آگهی های خود ایمان داریم، چون مدل های زشت به فروش محصولات کمک نمی کنند.

اما آنچه بیش از همه به نامزدی او آسیب زد اذعان به نپرداختن مالیات کار بابت یک خانه‌دار خارجی بود که پنج سال برایش کار می کرد. این خانه دار به طور غیرقانونی ساکن آمریکا بود.

او بعدا پس از آنکه نامزد کابینه ترامپ شد مالیات هایی که بدهکار بود را پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی