English

رئیس دفتر سیاسی حماس کیست؟

سرویس بین الملل- یحیی السنوار که به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین انتخاب شد یک آزاده از بند رژیم صهیونیستی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس کیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، یحیی السنوار از جمله اسرای فلسطینی است که در خلال توافق تبادل اسرا موسوم به «وفاء‌الاحرار» یا «شالیت» آزاد شد؛ در این توافق «گیلعاد شالیت» نظامی صهیونیست با ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی مبادله شدند؛ وی پس از آزادی به مبارزه خود علیه صهیونیست ها ادامه داد و به یکی از اعضای ارشد حماس و سپس به یکی از دشمنان درجه اول رژیم صهیونیستی در نوار غزه تبدیل شد.

السنوار در سال ۱۹۶۲ در اردوگاه خان یونس متولد شد، اصلیت او به «عسقلان» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بازمی‌گردد. وی تا دوره دبیرستان را در خان یونس به تحصیلاتش ادامه داد و برای گذراندن تحصیلات دانشگاهی و گرفتن لیسانس در رشته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه اسلامی غزه، راهی این شهر شد.

السنوار پس از آزادی، از برجسته ترین رهبران حماس در نوار غزه و یکی از اعضای دفتر سیاسی این جنبش در کنار دوستش در زمان زندان یعنی «روحی مشتهی» شد و این دو نفر نقشی بزرگ در داخل موسسات حماس بازی کردند تا اینکه السنوار نماینده گردان‌های القسام در داخل دفتر سیاسی حماس شد و دیدگاه‌ها و مواضع این گردان‌ها را به رهبران سیاسی حماس منتقل می‌کرد و هماهنگ‌کننده میان این دو طرف و یک عامل مهم سیاسی و نظامی شد.

السنوار در محافل سیاسی و نظامی حماس (دفتر سیاسی و گردان‌های القسام) مورد پذیرش بسیار است و در هماهنگی میان این دو طرف طی جنگ ۲۰۱۴ نقش بسیار زیادی داشت؛ وی بازیگری مهم و موثر در مشخص کردن موضع حماس در هر پیشنهادی که برای آتش‌بس مطرح می‌شد، بوده است و همواره از درخواست‌ها و مواضع فرماندهان نظامی حمایت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه