English

ترکیه کارشکنی کرد

سرویس بین الملل- دولت ترکیه که همزمان قشون کشی به خاک سوریه مدعی حمایت نکردن از گروه های ترویستی و مخالف دولت و ملت سوریه است، بار دیگر با کارشکنی در نشست آستانه دشمنی با مردم سوریه را نشان داد.

ترکیه کارشکنی کرد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، در حالی که تلویزیون سوریه از تاخیر در مذاکرات آستانه و موکول شدن آن به ۱۶ فوریه جاری خبر داد، وزارت خارجه قزاقستان نیز در تایید این خبر اعلام کرد، نشست آستانه با یک روز تاخیر روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

تلویزیون سوریه روز سه‌شنبه از تاخیر در مذاکرات آستانه با محوریت سوریه به دلیل عدم حضور هیئت‌ ترکیه‌ای و هیئت مخالفان مسلح خبر داد، خبری که وزارت خارجه قزاقستان امروز (چهارشنبه) آن را تایید کرد.

قرار بود مذاکرات آستانه بین نمایندگان نظام سوریه و مخالفان در تکمیل دور اول مذاکرات که ماه گذشته تحت نظارت ترکیه، ایران و روسیه برگزار شد روز چهارشنبه شروع و پنجشنبه نیز ادامه یابد.

کارشناسان روسیه، ایران و ترکیه در ششم فوریه طی نشستی شش ساعته بر اتخاذ تدابیر ویژه برای ایجاد سازوکار نظارت سه جانبه بر آتش‌بس توافق کردند.

روز گذشته غیرت عبدالرحمانف، وزیر خارجه قزاقستان از ورود دو هیأت روسیه و سوریه به آستانه خبر داد. او همچنین  اعلام کرد، این دور از نشست پشت درهای بسته خواهد بود.

اما مخالفان  مدعی شدند، دعوت‌نامه رسمی دریافت نکرده‌اند و اطلاعی از دستورکار نشست ندارند.

اسامه ابو زید، سخنگوی هیأت مخالفان سوریه در مذاکرات آستانه به الجزیره گفت، حضور مخالفان مسلح در ریاض و هماهنگی با هیئت عالی مذاکرات روسیه را که می‌خواهد آستانه را جایگزین ژنو کند، نگران کرده است.

یک منبع مخالفان سوری نیز قبلا گفته بود، تعداد اندکی از مخالفان به آستانه خواهند رفت و این مذاکرات صرفا نظامی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی