English

نگاه ویژه آلمان به افزایش توان نظامی

سرویس بین الملل- دولت آلمان در برنامه ریزی خود به گسترش روابط و همکاری های نظامی با فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نگاه خاص دارد.

نگاه ویژه آلمان به افزایش توان نظامی

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، آلمان درصدد تقویت روابط نظامی با فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی است و ابتکارهایی در این زمینه در نشست این هفته وزیران دفاع ناتو در بروکسل اعلام خواهد شد.

مقام های آگاه در وزارت دفاع آلمان اعلام کردند، آلمان در این هفته اجرای طرح هایی را برای تشکیل یک ناوگان مشترک از هواپیماهای ترابری سی 130 جی لاکهید مارتین با فرانسه آغاز می کند و همچنین به ناوگان هواپیماهای سوخت رسان 'ایرباس آ 330' تحت هدایت کشور هلند می پیوندد. 

این مقام ها خاطرنشان کردند که این طرح ها و ابتکارهایی با دیگر کشورهای اروپایی از جمله نروژ، رومانی و جمهوری چک؛ بخشی از برنامه گسترده تر برای گسترش همکاری های دفاعی در اروپا است که قرار است در نشست این هفته وزیران دفاع ناتو در بروکسل اعلام شود. 

توافقنامه های همکاری نظامی اروپایی در حالی اعلام می شود که آلمان و سایر اعضای ناتو، زیر فشار آمریکا برای افزایش بودجه نظامی و تحقق هدف ناتو مبنی بر اختصاص 2 درصد تولید ناخالص داخلی به امور نظامی قرار دارند. 

منابع آگاه می گویند 'اورسولا فان در لاین' وزیر دفاع آلمان، تفاهمنامه ای برای ایجاد ناوگان مشترک هواپیماهای C-130J با فرانسه امضا خواهد کرد. این طرح برای اولین بار در ماه اکتبر (اواخر مهر) مطرح شده بود. 

وزیر دفاع آلمان هفته گذشته گفته بود درخواست آمریکا برای افزایش مشارکت در پرداخت هزینه ها، عادلانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه