English

لاوروف:

روسیه میان دمشق و کردها میانجیگری می‌کند/ دو طرف نقاط مشترک زیادی دارند

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو دست به تلاش‌های بسیاری برای تفاهم متقابل میان دولت و کردها در سوریه می‌زند تا تمامیت ارضی این کشور حفظ شود.

روسیه میان دمشق و کردها میانجیگری می‌کند/ دو طرف نقاط مشترک زیادی دارند

به گزارش خبرگزاری موج، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه میان دولت سوریه و کردها در این کشور میانجیگری کرده است یا خیر؟ گفت: چهار دور از مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم میان دمشق و کردها با میانجیگری روسیه در مقطع زمانی ژوئن تا دسامبر 2016 انجام شده است.

لاوروف گفت: هیات دولتی سوریه در جریان این دیدارها با نمایندگانی از گروه‌های سیاسی و اجتماعی کردهای سوریه از جمله رهبرانی در یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه گفتگو کرده است.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه به این مساله اشاره کرد که نقطه اشتراکات زیادی در موضع دو طرف وجود دارد و پیشرفت‌های سازنده‌ای حاصل شده است که بهترین شاهد آن توانایی دو طرف برای دستیابی به تفاهم است.

لاوروف تاکید کرد که مساله کردها مساله اساسی برای حفظ نهادهای سوریه و چشم‌اندازهای تحقق ثبات فراگیر در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: مشارکت فعال مسکو در امور منطقه که می‌تواند ثبات را باز گرداند و کانون‌های تروریستی بین‌المللی در آنجا را از بین ببرد ادامه می‌یابد. این کار می‌طلبد که تلاش‌ها برای کمک به ایجاد راه‌حل‌های توافقی و ضروری ادامه داشته باشد که این امکان را برای تمامی گروه‌های نژادی و طایفه‌ای سوری فراهم می‌سازد تا در صلح و سازگاری و احساس آسایش در کشوری واحد زندگی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه