English

رئیس جمهور کلمبیا به دریافت رشوه متهم شد

سرویس بین الملل- «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا و برنده جایزه صلح نوبل سال قبل به تازگی درگیر پرونده رسوایی مالی بزرگی شده است که سیاستمداران چندین کشور آمریکای لاتین را درگیر خود ساخته است.

رئیس جمهور کلمبیا به دریافت رشوه متهم شد

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات کلمبیان اعلام کردند سانتوس در جریان کمپین تبلیغاتی سال 2014 میلادی حدود یک میلیون دلار کمک مالی دریافت کرد که منشا آن به شرکت بزرگ ساختمانی «اودبرخت» برزیل می رسد. این شرکت به پرداخت رشوه به افراد و مقامات کشورهای مختلف در منطقه آمریکای لاتین اعتراف کرده است. 

هنوز مشخص نیست که آیا شواهد و اسنادی برای اثبات این ادعا وجود دارد یا نه و نیز اینکه آیا این کمک های مالی، که سانتوس دریافت آن را تکذیب می کند، به منزله جرم و بزه است یا نه. نستور مارتینز دادستان کل کلمبیا که از دستیاران ارشد سابق سانتوس است در بیانیه ای کوتاه گفت وی مقامات انتخاباتی را در جریان قرار داده است تا آنها بتوانند تحقیقات انجام دهند. 

با این حال صرف ارتباط پیدا کردن با شرکت اودبرخت برزیل که به پرداخت 800 میلیون دلار رشوه در منطقه اعتراف کرده است به منزله ضربه ای بزرگ برای سانتوس است. 

شخص رئیس جمهور کلمبیا تا کنون در این زمینه اظهارنظری نکرده است ولی مدیر سابق تبلیغات انتخاباتی وی هر گونه ادعای ارتباط با شرکت برزیلی را تکذیب می کند. 

زمانی که شرکت اودبرخت در ماه دسامبر در آمریکا در راستای توافق و مصالحه با پرداخت 3 میلیارد و 500 میلیون دلار جریمه موافقت کرد، مقامات کلمبیا به سرعت واکنش نشان دادند و اولین کشور خارج برزیل بودند که مقامات سابق را که به دریافت رشوه متهم بودند بازداشت کردند

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی