English

بحران در کادر رهبری آمریکا

سرویس بین الملل- دستور غیر انسانی و تبعیضی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موجبات تنش و بحران سیاسی و اجتماعی در این کشور را فراهم کرد.

بحران در کادر رهبری آمریکا

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری موج،  پس از دستور جنجالی دونالد ترامپ درباره لغو صدور ویزای ورود به این کشور برای اتباع هفت کشور از جمله ایران  جیمز رابرت  قاضی فدرال سیاتل در ایالت واشنگتن در یک واکنش صریح این دستور را ملغی  اعلام کرد.
به دنبال انتشار این خبر اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به پیروی از حکم یکی از قضات فدرال مبنی بر تعلیق دستور مهاجرتی دونالد ترامپ، ورود اتباع ۷ کشوری را که مشمول این قانون می شدند، به آمریکا آزاد اعلام کرد.
مقامات اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به پیروی از دستور یکی از قضات فدرال مبنی بر لغو موقت قانون مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، از شرکت های هواپیمایی آمریکا خواست تا به مسافرانی که از هفت کشور ایران، سوریه، عراق، یمن، لیبی، سودان و سومالی هستند، خدمات مسافرتی ارائه دهند. اگرچه اقدام رابرت را می توان به عنوان ضربه ای شدید بر پیکر سیاست مهاجرتی ترامپ به شمار آورد، دولت واشنگتن همچنان از فرصت فرجام خواهی و تغییر نظر وی بر خوردار است.

در عین حال با توجه به سردرگمی که از یک هفته گذشته به دلیل ابهام در حکم اجرایی ترامپ وجود داشته است، هنوز مشخص نیست که آیا مقامات آمریکایی حاضر به تبعیت از ابلاغیه اداره گمرک مبنی بر ارائه خدمات مسافرتی به اتباع هفت کشور مذکور هستند یا خیر.
این اقدام قاضی فدرال واکنش تند دونالد ترامپ را درپی داشت که آنرا مضحک و باطل خواند. موضع گیری های قاضی فدرال و رئیس جمهور آمریکا نشان از افزایش اختلاف نظر و به عبارتی زور آزمایی قدرت میان طیف های سیاسی مختلف در این کشور دارد. به گفته کارشناسان دستگاه قضایی آمریکا مقابل دستگاه مجریه این کشور به ریاست بازرگان جنجالی ایستاده است. اختلاف میان دستگاه های تصمیم گیرنده آمریکا در پی افزایش اعتراضات داخلی و بین المللی عمیق تر شده است و این خود می تواند زمینه ساز تشدید بحران سیاسی و اجتماعی در این کشور سلطه طلب شود. این کارشناسان به نکته دیگری نیز اشاره دارند که چگونه است دونالد ترامپ در فهرست کشورهای هفت گانه نامی از عربستان به میان نیاورده است. عربستان که به دلیل فروش نزدیک به ۹ میلیون بشکه نفت در روز عایدات دلاری زیادی دارد. این ثروت اندوزی تنها نمی تواند برای یک طیف در آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه