English

در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه؛

تسهیلات پرداختی بانک‌ قرض الحسنه مهر ایران افزایش یافت

در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ تسهیلات پرداختی بانک قرض الحسنه مهر ایران در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش یافته است.

تسهیلات پرداختی بانک‌ قرض الحسنه مهر ایران افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ مبلغ ۵۵ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۳۷ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال برابر با ۴۷ درصد رشد داشته است.

همچنین از لحاظ تعداد تسهیلات قرض الحسنه اعطایی به مشتریان، در شش ماهه نخست سال جاری ۴۸۰ هزار و ۳۹۱ فقره تسهیلات پرداخت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۳۵۸ هزار و ۰۹۰ فقره برابر با ۳۴ درصد رشد داشته است.

شایان ذکر است که این تسهیلات در راستای سیاست های مسئولیت اجتماعی بانک قرض الحسنه مهر ایران و در قالب های توسعه آموزش با تامین مالی هزینه های ادامه تحصیل دانشجویان به صورت عقد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه بهداشت و سلامت، توانبخشی آسیب دیدگان اجتماعی، حفاظت از محیط زیست، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تولید و اشتغال در مناطق محروم و روستایی، توانمند‌سازی مددجویان و توانخواهان سازمان‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت، سازمان بهزیستی و نیز حمایت از جوانان، ازدواج و تشکیل خانواده پرداخت شده است.

علاوه بر این به منظور عملیاتی کردن شعار سال، بانک قرض الحسنه مهر ایران بر روی حمایت از کالای ایرانی و اعطای تسهیلات به خریداران کالای ایرانی این نیز تمرکز داشته است.

رشد ۱۲.۱ درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی

همچنین به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی، مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ مبلغ ۳۰۳۲.۱ هزار میلیارد ریال بوده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مبلغ ۳۲۷.۹ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۲.۱ درصد) بیشتر شده است.

بر این اساس سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی در ۶ ماهه سال جاری مبلغ ۱۸۶۱.۲ هزار میلیارد ریال معادل ۶۱.۴ درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۳۶.۶ هزار میلیارد ریال معادل ۷.۹ درصد رشد داشته است.

همچنین سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۶ ماهه نخست سال جاری معادل ۶۹۴.۴ هزار میلیارد ریال بوده که حاکی از تخصیص ۳۷.۳ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۱۸۶۱.۲ هزار میلیارد ریال) است.

خاطرنشان می‌شود از مجموع ۸۴۶.۷ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن، مبلغ ۶۹۴.۴ هزار میلیارد ریال (معادل ۸۲ درصد) برای تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

بر اساس این گزارش تعداد ۱۳۴۱۴۶ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۶.۳ میلیارد ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها است. در بخش خدمات نیز تعداد ۲۴۱۲۹۸۴ فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۰.۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه