English

امضای تفاهم‌نامه بین بانک انصار، سازمان نوسازی مدارس و بسیج سازندگی

مدیرعامل بانک انصار و معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اقدام به امضای تفاهم نامه همکاری کردند.

امضای تفاهم‌نامه بین بانک انصار، سازمان نوسازی مدارس و بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  اداره کل روابط عمومی بانک انصار، دکترمحمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشستی که تعدادی از معاونان و مدیران دو مجموعه حضور داشتند، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های سازمان گفت: از اهتمام بانک انصار و نقش موثری که در توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم دارد تشکر و قدردانی کرده و امیدوارم با انعقاد این تفاهم‌نامه بتوانیم شاهد ایجاد و احداث پروژه های بیشتری باشیم.

وی گفت: ۵۰ درصد فضاهای آموزشی تا مهر امسال در سطح کشور توسط خیرین به بهره برداری رسیده است و نقش نهاد های خیریه و بانک‌ها برای مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی حائز اهمیت است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: ما ۷۵۷ مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه داشته‌ایم و فقط ۱۱درصد آنها تخریب شده‌اند و علت آن هم این است که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور با استانداردهای مناسب نسبت به ساخت مدارس مبادرت می‌ورزد. 

دکتر نظرپور در ادامه به کسب جایزه بین المللی ساساکاوا در خصوص مقاوم سازی مدارس اشاره کرد وگفت : مدارس ما در هنگام حوادث غیرمترقبه محل استقرار گروه‌های امدادرسان خواهند بود.

در این مراسم دکترابراهیمی، بانک انصار را بانکی با صبغه انقلابی و سیاست مساعدت به اقشار مستضعف خواند و گفت: برخلاف آنکه حداکثرسازی سود سهامداران و مشتریان وظیفه ذاتی و هسته کسب و کار برای بانک است ولی با این وجود مسئولیت اجتماعی و ساختن مدارس، مراکزبهداشتی و کمک به اقشار کم درآمد برای بانک انصار بسیار حائزاهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات خدمات اجتماعی و مساعدت به اقشار کم درآمد در روند حرکتی بانک، افزود : از سال گذشته قرارگاه حمایت‌های اجتماعی بانک انصار را ایجاد کرده و ساخت مدارس در مناطق دوردست را به عنوان یک رسالت در نظر گرفته‌ایم. 

مدیرعامل بانک انصار تصریح کرد: قرارگاه حمایت‌های اجتماعی بانک انصار از سال ۹۵ تشکیل شده و مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی به ویژه در مناطق محروم را در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ما از پتانسیل‌ نیروهای انقلابی و گروه‌های جهادی هم استفاده می‌کنیم و ساخت خانه های بهداشت و تهیه جهیزیه برای اقشار کمتر برخوردار را به عنوان یک برنامه دیگر مدنظر قرارداده‌ایم.

دکترابراهیمی تمرکز و توجه بانک انصار به مناطق محروم‌تر را مهم تلقی کرد و یادآور شد: مشارکت در ساخت مدارس از اولویت های مستمر بانک انصار در مناطق محروم خواهد بود.

وی ادامه داد: ساخت مدارس از طریق سازمان تخصصی نوسازی مدارس کشور کیفیت ساخت فضاهای آموزشی را تضمین خواهد کرد و ما در ارایه خدمات به جامعه دنبال عملگرایی و کار جهادی هستیم. 

در پایان این نشست،تفاهم نامه همکاری سه جانبه به منظور افزایش بهره وری و اثربخشی طرح،کمک به رفع محرومیت ازمناطق محروم وکمتر برخوردارو بهره گیری ازتوان و ظرفیت نهادهای مختلف خصوصا خیل عظیم جوانان متعهد وایثارگر درقالب بسیج سازندگی ؛ فی مابین بانک انصار، سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور و بسیج سازندگی به امضا رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی