English

مسئول آموزش فضای مجازی کشور

لازمه اثرگذاری سواد رسانه ای آینده نگری است

نخستین دوره تربیت راهنمایان فضای مجازی که در هتل زاگرس ایلام برگزار شد،

لازمه اثرگذاری سواد رسانه ای آینده نگری است
به گزارش خبرنگار موج در ایلام ، دکتر اصغری مسئول آموزش مرکز سوادفضای مجازی کشور در نخستین دوره تربیت راهنمایان فضای مجازی که در هتل زاگرس برگزار شد،گفت: لازمه پیشرفت و سیر صعودی داشتن در فضای مجازی آینده نگری است،که غفلت دراین خصوص مارا ۴۰سال عقب نگه داشته است.

اصغری افزود: وقتی40سال پیش سواد رسانه ای در کانادا تکثیرشد آنها درصدد حفظ فرهنگ خودی برآمدندو با آینده نگری انرا حفظ کردند.

وی با بیان دغدغه رهبری نسبت به فضای مجازی خاطرنشان کرد: بنا به ابلاغیه رهبری به شورای عالی فضای مجازی ارتقا فرهنگ کاربردی از مهمترین راهکارهای فعالیت مثبت در این عرصه است.

وی گفت: اینترنت در کشور های توسعه یافته در دست وزارت دفاع است اما در کشور ما با مخابرات است که این مشکل زا است.

اصغری به ضرورت حضور افراد دغدغه منددر حوزه فضای مجازی اشاره و بیان کرد: ساحت فرهنگ سه دوره دارد در دوره اول فرهنگ با طبیعت ارتباط مستقیم دارد، در دوره دوم.می.گوید منبع الهام فرهنگ در رنسانس انسان است و منبع الهام اثار هنری انسان است در عرصه سوم می گوید تکنولوژی است که فرهنگ می سازد.

مسئول آموزش فضای مجازی کشوربابیان اینکه اثرپذیری در عصر سوم پررنگ تر میشود،تاکیدکرد:حتی اکر مسلمان. نباشیم زندگی کردن در عصر دیجیتال مهارت های خاص خود را می طلبد و ربطی ندارد ما کجا هستیم.

وی اضافه کرد: انسان در عصری زندگی میکند که فرهنگش تاثیر میپذیرد از تکنولوژی پس کودکان ما باید مهارت زندگی در عصر تکنولوژی را یاد بگیرند.

اصغری در ادامه تصریح کرد: این پیشینه ای شد تا سازمان فضای مجازی مردم نهاد(سراج)تشکیل شد که وابستگی هایی به نهاد های انقلابی دارد و میخواهد در حوزه فضای مجازی کارهایی انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه