English

استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین خبر داد؛

دیدار استاندار واسط عراق در هفته‌ی آینده

در ایام اربعین احتمال می‌رود با چالش‌های مواجه شویم و همه مدیران و دستگاه‌ها با جدیت و قدرت پای‌کار باشند و تمام امور پیشگیرانه را رصد و کنترل کنند

دیدار استاندار واسط عراق در هفته‌ی آینده

به گزارش خبر نگار موج ، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در جلسه ستاد اربعین استان ایلام ضمن تشکر از زحمات مدیران دستگاه اجرایی در حوزه اربعین  اظهار کرد: در ایام اربعین احتمال می‌رود با چالش‌های مواجه شویم  و همه مدیران و دستگاه‌ها با جدیت و قدرت پای‌کار باشند و تمام امور پیشگیرانه را رصد و کنترل کنند و بخصوص در حوزه ورود و خروج اتباع بیگانه باید آمادگی مدیریت و کنترل بیش از 100 هزار نفر وجود داشته باشد.

باید مراقب ویزای جعلی باشیم

وی بابیان اینکه دستگاه‌های مسئول به شدت مراقب ویزای جعلی باشند و تمام زیرساخت‌های برای پذیرایی خوب از زائران باید فراهم شود، افزود: آب،برق و گاز و تلفن و فناوری اطلاعات ، راه، پایانه‌ها  و پلیس و همه و همه باید در ایام ابعین شبانه- روز پای کار باشند و کم‌کاری در این زمینه از کسی پذیرفته نیست.

 

اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حادثه ترورستی و بیوتروریسم در مرز مهران انجام شود

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه تمام اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حادثه ترورستی و بیوتروریسم باید در مرز مهران انجام شود و  دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی و دیگر دستگاه‌های امدادی باید پای کار باشند و به جد بر روی  این موضوع حساس باشند، تصریح کرد: ماشین‌آلات موردنیاز از جمله جرثقیل، ماشین آتش‌نشانی و امدادی، بالگرد امدادی، آمبولانس و سرد خانه سیار باید به اندازه کافی در مسیر تردد زائران و مرز مهران مستقر باشد.

 

نشست مشترک استانداران ایلام و واسط برگزار می‌شود

سلیمانی با اشاره به اینکه هفته آینده با استاندار واسط عراق در مرز مهرن جلسه داریم، افزود: کمیته‌ها نیازهای خود را در آن جلسه به کشور عراق و استان واسط بگویند تا هر دو کشور آمادگی لازم را تا رابعین کسب کنند.

 

در ایام اربعین باید تصادفات به حداقل برسد

وی ادامه داد: باید حتما به‌اندازه کافی نیوجرسی و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌های استان نصب و نقاط حادثه‌ساز رفع نقص شوند و اعتبار لازم برای این کارها وجود دارد و امیداوریم  در ایام اربعین تصادفات به حداقل ممکن برسد.

 

تاکید بر ساماندهی پارکینک‌ها / اولویت اول پارکینگ‌های مردم باشد/ زمین‌های کشاورزی پارکینگ نشوند

استاندار ایلام بر مدیریت درست و ساماندهی دقیق پارکینگ‌ها در مرز مهران تاکید کرد و گفت: در ایام اربعین اولویت با پارکینگ‌های مردم باشد تا در این بین منفعتی به مردم برسد اما باید از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به پارکینگ حلوگیری شود.

 

موکب‌ها اسراف نکنند

سلیمانی گفت: موکب‌ها باید در محل معین با شناسنامه مشخص فعالیت کنند و از دایر کردن موکب در نزدیکی مغازه‌ها و داخل شهر به جد پرهیز شود تا مغازه‌داران و کسبه‌ها به یک منعتی برسد چون رضایتمندی مردم در ایام اربعین برای بسیار مهم است و تمام موکب‌ها برای جلوگری از اسراف در طول روز  یک غذا توزیع کنند.

 

مدیران در ایام اربعین شبانه‌روز پای کار باشند/ نیازمندی‌های اربعین از داخل استان تامین شود

سلیمانی با تأکید بر اینکه رزمایش اربعین یک مقوله مهم سیاسی و مذهبی برای جهان اسلام و نشانه‌ی اقدار نظام اسلامی ایران است، افزود: به مدیران تاکید جدی میکنم در ایام اربعین از مرخصی رفتن به جد خودداری و شبانه روز پای کار باشند و شخص خودم هم شبانه روز در مرز مهران مستقر خواهم بود.

وی اضافه کرد: تا جایی که امکان دارد باید نیازمندی‌های اربعین از داخل استان تامین شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه