English

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت:

ساخت شهرک های تخصصی تجهیزات صنعت نفتی در دستور کار است

رضا خیامیان اظهار کرد: با ایجاد این شهرک‌ها می‌توان کار را به صورت متمرکز انجام داد و خوشبختانه مسئولان وزارت نفت از این موضوع حمایت کرده‌اند.

ساخت شهرک های تخصصی تجهیزات صنعت نفتی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در نشستی گفت: همین تجهیز به لحاظ ارزش 20 درصد از ارزش تجهیزات صنعت نفت را به خود اختصاص می‌دهد.

رضا خیامیان ادامه داد: ارزش سرمایه تجهیزات صنعت نفت در ایران حدود 400 میلیارد دلار است و از این میزان 80 میلیارد دلار ارزش سرمایه کمپرسور بر صنعت نفت ایران است یعنی با بازاری 80 میلیارد دلاری روبرو هستیم که تعمیرات، بازسازی و نگهداری نیاز دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 70 درصد از قطعات تولید یک کمپرسور بر داخل کشور و توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود، گفت: حمایت از کالای ایرانی بر سه بخش تولید کننده، مصرف‌کننده و حاکمیت تعریف می‌شود که هر کدام وظایفی دارند.

صنعت تجهزات نفتی

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: برگزاری دومین کنفرانس کمپرسور در ایران به صورت تخصصی در راستای انجام وظیفه ما به عنوان تولید کننده است زیرا برگزاری این کنفرانس‌ها به بحث تولید در داخل، عمق می‌بخشد. از این جهت ظرفیت‌های موجود برای تمامی فعالان این صنعت و همچنین کارفرماها مطرح می‌شود.

خیامیان گفت: برگزاری کنفرانس‌های تخصصی به محصول محور در دستور کار انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت است که به عنوان نمونه ما کنفرانس‌های مشابهی را در دیگر تجهیزات دوار مثل پمپ و توربین در دستور کار داریم.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در هفته گذشته گفت: در این جلسه مشترک مطرح شد که شرکت‌های بزرگ غربی که منافع مشترکی در بازار آمریکا دارند  از ایران خارج شوند اما شرکت‌های کوچک در ایران می‌مانند و ما به دنبال این هستیم تا شرکت‌های سازنده ایرانی با شرکت‌های کوچک تولید تجهیزات صنعت نفت با یکدیگر جوینت شوند.

ما به سراغ شرکت هایی که ایران را رها کرده اند نمی رویم

وی تصریح کرد: اگر شرکت بزرگی در گذشته به ایران آمده و بعد از مدتی کار را رها کرده و رفته است، انتظار این است که ایران نیز این شرکت را رها کند نه اینکه دوباره به سراغ آن برویم و آن شرکت بخواهد دوباره همان رویه را با ما تکرار کند.

خیامیان ادامه داد: مگر شرکت‌های بزرگ برای ما چه چیزی آورده‌اند اگر بحث تکنولوژی است که باید آن را از شرکت‌های کوچک طلب کرد و شرکت‌های بزرگ فقط در بخش تامین مالی می‌توانند مؤثر شوند اما با سیاست‌های درست می‌توانیم پول ایرانیان خارج از کشور را به منظور سرمایه گذاری در صنعت نفت جذب کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ایرانیان بسیاری در خارج از کشور حضور دارند که تمایل دارند در صنعت نفت ایران سرمایه‌گذاری کنند و ما باید برای این منظور سیاست‌گذاری کنیم.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد شهرک‌های تخصصی در تجهیزات صنعت نفت هستیم زیرا با ایجاد این شهرک‌ها می‌توان کار را به صورت متمرکز انجام داد و خوشبختانه مسئولان وزارت نفت از این موضوع حمایت کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه