English

شاگرد از استاد در فضای مجازی اخاذی کرد

فردی که با دریافت تعدادی عکس از شهروند همدانی قصد اخاذی و دریافت سوالات امتحانی را داشت توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

شاگرد از استاد در فضای مجازی اخاذی کرد

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ اکبر امینی رییس پلیس فتا همدان در این مورد گفت: در پی مراجعه شهروند همدانی و در دست داشتن مرجوعه ای قضایی مبنی بر تهدید و اخاذی، موضوع ضمن تشکیل پرونده دردستور کار فوری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا همدان افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد فردی با ساختن پروفایل در یکی از شبکه های اجتماعی با شاکی ارتباط برقرار کرده و پس از جلب اعتماد وی از نامبرده درخواست تصاویر نامتعارف نموده است که با قبول این درخواست پس از مدتی با تهدید شاکی جهت انتشار تصاویر وی تقاضای سوالات امتحانی را کرده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی، مجرم شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم که از شاگردان آموزشگاه شاکی بود، ابتدا هرگونه ارتباط خود را با قضیه انکار ولی در مواجهه با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای صراحتا به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی فنی به عمل آمده عنوان کرد: ابتدا این کار را برای سرگرمی انجام دادم ولی پس از مدتی که به امتحان آموزشگاه نزدیک شدیم به فکر دریافت سوالات افتادم.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان ضمن بیان این مطلب که متهم پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا فرستاده شد از شهروندان خواست موارد مشابه را با شماره تلفن ۲۱۸۲۶۷۴ در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه