English

کاهش مرگ ناشی از سلاح گرم در کردستان

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان اعلام کرد در سال 96 فوت ناشی از سلاح سرد 10 درصد و فوت ناشی از سلاح گرم 14 درصد کاهش نسبت به سال 95 کاهش داشته‌است.

کاهش مرگ ناشی از سلاح گرم در کردستان

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا همایون‌پور، امروز شنبه در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خشونت و پرخاشگری از جمله جرائمی هستند که هر سال نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی را در جامعه دارند.

وی افزود: در بحث خشونت نسبت به استان‌های دیگر وضعیت قابل قبولی داریم اما با توجه به این‌که استان کردستان یک استان فرهنگی است باید آمارهای خشونت در آن کمتر باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان افزود: آمار مصدومان ناشی از نزاع و درگیری در سال 96 در استان 10 هزار و 54 نفر بوده که نسبت به سال 95 که 9 هزار و 877 نفر بوده، رشد 2 درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: در خصوص استفاده از سلاح گرم در سال 96 و مقایسه آن با سال ماقبل از آن، شاهد کاهش 29 درصدی بوده‌ایم.

همایون‌پور به آمار مصدومان نزاع به تفکیک شهرستان‌های استان هم در سال 96 اشاره و ادامه داد: بیشترین میزان افزایش را در شهرستان مریوان با 20.4 درصد و شهرستان بانه با 8.3 درصد و قروه با 5.7 درصد داشته‌ایم و شهرستان سنندج در مقایسه با سال ما از آن، تغییر آنچنانی نداشته است.

وی در ادامه به آمار فوتی‌های ناشی از سلاح گرم، سلاح سرد و اصابت جسم سخت هم اشاره و تصریح کرد: در سال 96 بالغ بر 50 نفر به دلیل سه عامل مذکور در استان فوت کرده‌اند که در مقایسه با سال مقابل آن که 49 نفر بوده، تغییر محسوسی نداشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان افزود: در سال 96 در زمینه فوت ناشی از سلاح سرد 10 درصد کاهش، فوت ناشی از سلاح گرم 14 درصد کاهش و فوت ناشی از اصابت جشم سخت 700 درصد رشد نسبت به به سال 95 داشته داشته‌ایم.

وی گفت: در سال گذشته از مجموع سه عامل مذکور، شهرستان بانه با 15 مورد، سنندج با 12 مورد و سقز با هفت مورد بیشترین آمار متوفیان را به خود اختصاص داده‌اند.

همایون‌پور با اشاره به این‌که متأسفانه بیشترین متوفیان هم در سن 21 تا 40 سالگی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: از 50 مورد متوفی سال گذشته 28 مورد آن در شهرها و 22 مورد دیگر در روستاها بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه