English

هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در تهران / سرعت موقت باد ۱۲ متر بر ثانیه است

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه سرعت وزش باد موقت عصر امروز در مناطقی از تهران به ۱۲ متر بر ثانیه می رسد، گفت: برای شهرهای شمالی بارش تا ۱۰ میلیمتر قابل پیش بینی است.

هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در تهران / سرعت موقت باد ۱۲ متر بر ثانیه است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه ای فوری از احتمال وزش باد شدید در شهر تهران تا ساعات آینده خبر داد.

براساس این اطلاعیه عصر امروز باد شدیدی تهران را در می نوردد.

گفتنی است اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است: پیرو اطلاعیه شماره ۵۵ مورخ ۱۳۹۵/۰۶ / ۱۰ به سبب میزان قابل ملاحظه بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد در بعد از ظهر روز پنجشنبه و طی روز جمعه در استان های زیر آب گرفتگی برخی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه پیش بینی می شود.

۱ - پنجشنبه: از اواخر بعد از ظهر و شب در استان های شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و از شب مازندران

۲ - جمعه: استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی

به سبب این شرایط توصیه می شود برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات لازم صورت گیرد.

سرعت وزش باد موقت عصر امروز در مناطقی از تهران به ۱۲ متر بر ثانیه می رسد

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به اینکه عصر امروز شاهد وقوع وزش باد نسبتا شدید در شهر تهران خواهیم بود، گفت: با توجه به گذر سامانه بارشی فعالی که از البرز شمالی عبور می کند، امروز برای دامنه جنوبی البرز از جمله قزوین، زنجان و استان تهران وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می کنیم.

وی ادامه داد: سرعت باد با تغییر یکباره وضعیت جوی در عصر امروز به ۱۲ متر بر ثانیه می رسد. اما در استان تهران جای نگرانی نیست چرا که این وزش اگرچه شدید است اما کوتاه مدت خواهد بود.

مسافران شمال اطراف رودخانه ها توقف نکنند

وطیفه با اشاره به وضعیت هوا در شمال کشور گفت: مسافران شمال کشور از امروز باید مراقب باشند چرا که در مناطق شمال کشور وقوع سیل پیش بینی می شود. برای شهرهای شمالی بارش تا ۱۰ میلیمتر قابل پیش بینی است. ضمن انکه دما به صورت محسوس کاهش می یابد.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی از مردم خواست در جاده های شمالی و شمال کشور در اطراف رودخانه ها به هیچ وجه توقف نکنند چرا که امکان وقوع سیل در این مناطق طی چند دقیقه وجود دارد.

وی همچنین به کوهنوردان در مورد وقوع صاعقه در ارتفاعات هشدار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی