English

افزایش محل صدور ویزای اربعین به ۲۰ محل

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی کشور از افزایش محل صدور ویزای اربعین در ۲۰ محل در سراسر کشور خبر داد.

افزایش محل صدور ویزای اربعین به ۲۰ محل

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محسن فتحی در حاشیه نشست ستاد اربعین خرمشهر عصر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد اماکن صدور ویزا امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا خواهد کرد و نقاط جدیدی را اضافه می کنیم اما جزئیاتش چون هنوز نهایی نشده و ما با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم متعاقبا آن را به اطلاع هموطنان می رسانیم.

وی اضافه کرد: برای اربعین امسال توافق مهمی با طرف عراقی انجام داده ایم و با آنها کاملا هماهنگ شد که تعداد مراکز صدور ویزا در داخل کشور را افزایش دهند. ۲۰ مرکز توافق شده که برای جزیئات محل آن در حال رایزنی است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی کشور عنوان کرد: درخواست بر این است در محل هایی که تقاضا بیشتر است دفاتر بیشتر ایجاد کنند تا بتوانند به نحوی شایسته به ارائه خدمات به زوار بپردازند. با این رویه پیش بینی می شود که مشکلات به حداقل ممکن برسد.

لزوم کامل و بی نقص بودن مدارک و روادید

سردار فتحی بر لزوم کامل و بی نقص بودن مدارک و روادید تاکید کرد و متذکر شد: تاکید اساسی داریم که همه زوار آمادگی های اولیه لازم را برای این سفر از هم اکنون مهیا بکنند، سفر بدون داشتن ویزا و گذرنامه معتبر امکان پذیر نیست و ممنوع است.

وی ادامه داد: به تمام کسانی که عاشق این سفر هستند و بنا دارند در این راهپیمایی بزرگ شرکت کنند، توصیه می شود از هم اکنون نسبت به تهیه مدارک قانونی و گذرنامه اقدام و اگر گذرنامه ای اعتبارش تمام شده یا نقصی دارد آن را بر طرف کنند و در موعدی که برای صدور ویزا فراخوان می شود، اقدام شود.

سردار فتحی از هموطنانی که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند خواست تمام کارها را به روز و لحظه آخر واگذر نکنند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی کشور توضیح داد: طبیعی است که اگر همه کارها با حجم انبوه به لحظه آخر موکول شود صف هایی طولانی ایجاد می شود و توصیه ما این است که هموطنان از هم اکنون برای تهیه مدارک اقدام کنند.

وی به بازدید انجام شده از مرز و پایانه شلمچه اشاره کرد و گفت: در این سفر به اتفاق فرماندهان و روسای پلیس و معاونین ارشد نیروی انتظامی از منطقه بازدید شد تا در جریان پیشرفت اقدامات و کارهای انجام شده باشیم که مورد رضایت واقع و تایید شد. تنها بخش ها و جزئیاتی از کار باقی مانده ست.

اتمام کارهای باقیمانده در کمتر از دو ماه آینده

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی کشور افزود: امیدواریم تمام کارهای باقی مانده کمتر از دو ماه آینده عملیاتی شود چرا که بعد از آن باید مراسم پذیرایی و هدایت زوار را آغاز کنیم و فرصت زمانی ما محدود است.

سردار فتحی در ادامه گفت: امکانات و ظرفیت های بسیار خوبی در مرز شلمچه فراهم شده و استان خوزستان به لحاظ ظرفیتی های بزرگ که در آن وجود دارد و این پایانه می تواند میزبان شایسته ای برای زوار نسبت سال گذشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال تدابیر امنیتی بیشتری برای اربعین پیش بینی شده و زیرساخت ها نیز متناسب تنظیم می شود، افزود: در بحثامنیت ترافیکی، زیرساخت ها در حال آماده شدن است و مسیرها و امکانات جدیدی طراحی شده است. در بحثپارکینگ ها نیز امکاناتی در دست آماده سازی است که می تواند مشکلات را برطرف کند و در سایر مباحثامنیتی هم با مسئولان استان صحبت شده و قرار است از تجهیزات مناسب، امکانات مناسب و طرح ریزی های مناسبی برخوردار شوند که به نظر می رسد اگر این امکانات به شکل مطلوب انجام شود امنیت بالاتری نسبت به سال گذشته فراهم خواهد شد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی کشور در ادامه به کاهش مشکلات ترافیکی اشاره کرد و گفت: پلیس راهور بازدیدی را از راه های منتهی به مرز انجام دادند. ما هم روز گذشته بازدید هوایی داشتیم، امروز هم در جلسه به صورت مفصل به این موضوع پرداخته شد. اقدامات خوبی در استان در این زمینه به صورت مفصل انجام می شود و به نظر می رسد که کارهایی که ما تکلیف کرده ایم در دستور کارقرار دارد.

سردار فتحی همچنین از فراهم سازی زمینه ویژه برای کاهش مشکلاتی ترافیکی با توجه به تدارک دیدن تدابیر ویژه خبر داد و اظهار کرد: در بحثمسیرها، بهسازی راه ها، تفکیک مسیرهای رفت و برگشت و ایجاد موانع در مسیرهای چهار بانده، اقدامات خوبی صورت گرفته است. در بحثایجاد پارکینگ نیز پیش بینی هایی انجام شده که امیدواریم بهتر از سال گذشته خدمات ارائه شود و شاهد ترافیک کمتری باشیم.

وی در پایان، وجود برخی کاستی ها را در بحثاربعین امری طبیعی دانست و بیان کرد: درست است که برخی پروژه ها در بحثاربعین امسال خاتمه پیدا نمی کند اما این نکته را نیز باید به خاطر داشت که برخی پروژه ها چند ساله تعریف شده و ممکن است امسال به پایان نرسد که از مردم انتظار می رود یک سری ملاحظات را داشته و در اربعین امسال به نیروهای خدمات رسان کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه