English

تورم روستایی ۸.۳ درصد شد

رشد تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوار روستایی همچنان با روند کاهنده رو به روست و به ۸.۳ درصد رسیده است. از میان اقلام مختلف بیشترین تورم متعلق به آموزش با ۱۶.۷ درصد و سبزیجات ۱۸.۳ درصد بوده است.

تورم روستایی ۸.۳ درصد شد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار های روستایی کشور در تیرماه ۱۳۹۵ بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰به عدد ۲۳۹.۹ رسیده است که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش یافته است.

تورم نقطه به نقطه کالاهای و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی ۶.۶ درصد و تورم سالانه ۸.۳ درصد است که ۰.۵ درصد نسبت به تورم سالانه خرداد ماه که ۸.۸ درصد بود کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در این ماه ۲۶۲.۴ درصد رسسید که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد افزایش یافته است

شاخض گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۵۷.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۳ درصد افزایش یافته است. تورم نقطه به نقطه این گروه ۵.۳ درصد و تورم سالانه آن ۷.۱ درصد است.

تورم نقطه به نقطه گروه عمده «خوراکی ها آشامیدنی ها» ۵.۶ درصد و تورم سالانه این گروه ۷ درصد است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در تیرماه سال جاری به ۲۲۵.۴ رسید که ۱.۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده «غیرخوراکی ها و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷.۳ درصد بود و تورم سالانه این گروه نیز ۹.۳ درصد است.

در میان اقلام خوراکی ها، اشامیدنی ها و دخانیات بیشترین میزان تورم به گروه سبزیجات تعلق داشته است که تورم ۱۸.۳ درصدی را تجربه کرده است

همچنین از میان اقلام خوراکی کمترین تورم متعلق به میوه و خشکبار بوده که با کاهش ۱.۳ درصدی روبروست. همچنین آمار مرکز آمار نشان می دهد تورم سالانه بهداشت و درمان در روستا ۱۲.۸ درصد و آموزش ۱۶.۷ درصد در تیر ماه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه