English

صنعت گردشگری ایران در حال تولد مجدد است

شبکه خبری الجزیره در گزارشی با اشاره به افزایش قابل توجه ورود گردشگران خارجی به ایران نوشت، صنعت گردشگری ایران در حال تولد مجدد است.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از الجزیره، صنعت گردشگری در ایران این روزها پس از چندین سال رکود به دلیل حوادثی نظیر جنگ ایران و عراق، در حال تولد مجدد است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۲۰۱۳، تعداد ورود گردشگران خارجی به ایران تقریبا به میزان یک چهارم افزایش یافته و به ۴٫۸ میلیون نفر رسیده است. توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی در سال ۲۰۱۵ و لغو تحریم ها موجب باز شدن درهای ایران به روی گردشگران بیشتری شده است. سال گذشته، سازمان میراثفرهنگی و گردشگری ایران گزارش داد که ۵٫۲ میلیون گردشگر به این کشور سفر کرده اند و هر کدام به طور متوسط ۱۷۰۰ دلار در طول اقامت خود هزینه کرده اند. بدین ترتیب مجموع درآمد گردشگری ایران به بیش از ۸ میلیارد دلار رسید. ۱۹ میراثجهانی در ایران در فهرست یونسکو به ثبت رسیده که بیش از هر کشور دیگری در خاورمیانه است. از آثار ۲۵۰۰ ساله پرسپولیس گرفته تا بازارهای تاریخی تبریز و تهران، گزینه های فرهنگی فراوانی برای گردشگران علاقمند وجود دارد. لئو وونگ، گردشگر آمریکایی که اخیرا به همراه همسرش سارا از شیراز بازدید کرده می گوید: «حتی الان، برای ما سخت است که هتل بگیریم. هتل ها به ویژه در تهران و اصفهان کاملا پر هستند.» سارا گفت، ایران برای مدت نزدیک به یک دهه یک مقصد گردشگری برای آنها بوده، اما خانواده ها و دوستانش نگران امنیت آنها بوده اند. «برخی مردم ایران را نمی شناسند.» به گفته مجتبی، مدیر یک موسسه مسافرتی، صنعت گردشگری در ایران به سرعت در حال رشد است و برای اینکه ادامه پیدا کند، نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد. «ما به هتل های ۵ ستاره و خدمات با کیفیت بالای بیشتری نیاز داریم.» وی افزود، گردشگران هنوز برای رزرو هتل یا خرید بلیط هواپیما و قطار در داخل کشور با مشکلاتی مواجه هستند. استفاده از کارت های اعتباری هنوز در ایران امکان پذیر نیست و بسیاری از گردشگران مجبورند با خود پول نقد حمل کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه