English

بروکراسی باعثرسوب کالا در گمرک می‌شود

معاون وزیر اقتصاد گفت: بروکراسی و تاخیرهای زمانی در بانک ها و گمرک موجب رسوب کالا در انبارهای گمرک شده و کالاها مشمول قوانین متروکه و برای تعیین تکلیف به سازمان اموال تملیکی معرفی می‌شوند.

بروکراسی باعثرسوب کالا در گمرک می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسین قضاوی در مراسم تودیع و معارفه نمایندگان قوه قضائیه در هیات عالی نظارت سازمان اموال تملیکی با اشاره به اهمیت مبارزه با پدیده قاچاق در کشور افزود: هر کشوری باید ساز و کار مناسبی را برای حمایت از تولیدات داخلی و مدیریت واردات کالا و خدمات در چارچوب سیاست های کلان اقتصادی داشته باشد و برای موفقیت در این امر مهم ، نیازمند بازوهای اجرایی و ساماندهی مناسب در حوزه های مختلف است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: همه ارکان کشور برای جلوگیری از قاچاق کالا لازم است تمام تلاش خود را به کار بندند، چرا که قاچاق از یکسو موجب تضییع درآمدهای دولت و از سوی دیگر ورود کالاهای بی کیفیت به بازارهای داخلی می شود و تولیدکنندگان داخلی را در بازارهای رقابتی دچار چالش می کند. وی با اشاره به اهمیت انسجام در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: هر چقدر سیاستگذاری ها در این حوزه منسجم تر باشد کارایی مبارزه با قاچاق بیشتر خواهد شد و نقش سازمان اموال تملیکی در این خصوص می تواند بسیار موثر باشد. قضاوی با اشاره به اهمیت ساماندهی اقدامات نهادهای مالی و گمرک در حمایت از وارد کنندگان افزود: باید کارکرد حوزه بانکی، بیمه و گمرک در کشور به گونه ای باشد که وارد کنندگان کالا با کارایی بیشتری به خدمات مورد نیاز خود دست یابند و بروکراسی موجب تضییع حقوق آنان نشود. وی افزود: بعضا بروکراسی و تاخیرهای زمانی در بانک ها و گمرک موجب رسوب کالا در انبارهای گمرک گشته و کالاها مشمول قوانین متروکه می شود و برای تعیین تکلیف به سازمان اموال تملیکی معرفی می شوند که ضرورت دارد کارکنان این سازمان به حق الناس توجه وی‍ژه ای داشته باشند. معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: در تعارض منافع سازمان با منافع صاحب کالای متروکه باید توجه داشته باشید که حقی از کسی ضایع نشود؛ همانگونه که در شعار سازمان به این موضوع تصریح شده و سازمان اموال تملیکی را امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت معرفی می نماییم. وی با اشاره به اهمیت شفافیت فرآیندهای سازمان اموال تملیکی افزود: باید شرایطی فراهم کرد که سیستم یکپارچه در این سازمان حاکم شود و به نحو کارا، انبارها و ترانزیت کالا مدیریت گردد، معاملات سازمان هر چه بیشتر شفاف شود به گونه ای که فرآیندهای آن به بهترین نحو و در کمترین زمان به انجام برسد. قضاوی خاطرنشان کرد: البته پیشرفت هایی ملموسی در زمینه سیستم یکپارچه در سازمان اموال تملیکی اتفاق افتاده است و هیات عالی نظارت می تواند با حساسیت و همراهی لازم، اقدامات موثری را برای بهبود شیوه ها داشته باشد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه