English

استعفای رئیس و اعضای هیأت مدیره صندوق توسعه ملی چه بازتابی داشت

استعفای اعضای صندوق توسعه ملی در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت و در برخی از این رسانه ها به استعفای اجباری تعبیر شد.

استعفای رئیس و اعضای هیأت مدیره صندوق توسعه ملی چه بازتابی داشت

به گزارش خبرگزاری موج، استعفای اعضای صندوق توسعه ملی طی روز گذشته بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

دیلی میل طی گزارش مفصلی به روند ماه‌های گذشته در ایران که منجر به استعفای اعضای صندوق توسعه ملی شد پرداخت.

در گزارش این رسانه آمده است طی دو ماه گذشته رسانه ای شدن فیش حقوقی برخی مقامات بلند پایه دولت ایران رسوایی جدی را به بار آورده به گونه ای که دریافتی برخی از این مدیران ۱۰۰ برابر متوسط دریافتی کارکنان عادی در ایران است.

دیلی میل تأکید کرده است که در پی این رسوایی اعضای صندوق توسعه ملی ایران مجبور به استعفا شدند که این صندوق توسط سید صفدر حسینی مدیریت می شد.

در این گزارش آمده است که میانگین دریافتی صفدر حسینی، ‌ مدیرعامل صندوق توسعه ملی، به طور ماهانه ۱۷ هزار دلار معادل ۵۸ میلیون تومان بوده است.

در گزارش دیلی میل آمده است، صفدر حسینی وزیر اقتصاد و کار دولت سید محمد خاتمی بود که دختر وی نیز به تارگی به عنوان نماینده به مجلس شورای اسلامی راه یافته است.

دیلی میل همچنین اشاره مختصری نیز به برکنار روسای بانک های رفاه، مهر ایران، ملت و صادرات می کند که رئیس بانک رفاه با دریافت حقوق ۶۰ هزار دلاری در ماه در میان این مدیران بیشترین دریافتی را داشته است.

دیلی میل همچنین تأکید می کند که عبدالله ناصری، اعلام کرده است که ۳ هزار سند از پرداختی‌های نامتعارف به مقامات ارشد دولتی وجود دارد که قرار است در انتخابات سال آینده از آن علیه روحانی استفاده شود.

خبرگزاری ترند آذربایجان نیز طی خبری کوتاه به استعفای اعضای صندوق ملی توسعه ایران پرداخته و اعلام کرد که این اتفاق در جلسه هفتگی این صندوق و در حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، رخ داده است.

ترند تأکید کرده است که استعفای جمعی در ایران معمول نیست و به همین دلیل استعفای دسته جمعی اعضای صندوق توسعه ملی می تواند به عنوان یک اقدام انقلابی مد نظر قرار گیرد.

وستینکاوکازا دیگر رسانه ای بود که به خبر استعفای اعضای صندوق توسعه ملی ایران واکنش نشان داد.

در این گزارش حقوق دریافتی ماهانه صفدر حسینی ۱۸۷۰۰ دلار اعلام شده و آمده است استعفای اعضای این صندوق به حسن روحانی ارائه شده و توسط وی قبول شده است.

این رسانه می افزاید در این جلسه وزرای کار، نفت و اقتصاد ایران نیز حضور داشته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه