English

ایران قدرت برتر منطقه در تدوین استانداردهای غذایی است

جمهوری اسلامی ایران با عضویت در سازمان بین المللی تدوین استانداردهای کیفیت و بهداشت مصرف غذایی به عضو برتر منطقه تبدیل شده است.

ایران قدرت برتر منطقه در تدوین استانداردهای غذایی است

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا قاسم پور مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: سازمان کدکس بین المللی که در عرصه تدوین استاندارد محصولات غذایی فعالیت می کند برآمده از سازمان خوار و بار و کشاورزی جهانی(فائو) و سازمان بهداشت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه در تدوین استانداردهای آن به طور مشترک همکاری دارد چندین استاندارد را هم پیشنهاد داده که با استقبال روبه رو شده است.

وی افزود: هدف ما این است که ایمنی و بهداشت محصولات غذایی از مزرعه تا سفره تضمین شود و پس از اینکه بخش کشاورزی با افزایش تولید امنیت غذایی را فراهم می کند ما هم تلاش می کنیم همه فعالیتها طبق استاندارد باشد تا ایمنی و سلامت این محصولات تضمین شود.
قاسم پور گفت: دفتر خاورمیانه ای این سازمان در ایران است و ما نقش برتر را در سطح منطقه داریم و همه تلاش ما اینست که ضایعات گسترده و چشمگیر محصولات کشاورزی در ایران به حداقل برسد که به همان اندازه هم در تقویت اقتصاد کشاورزی موثر خواهد بود.
مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: همچنین باید بسته بندی در کشور متناسب با کیفیت و سلامت محصولات باشد و در حالیکه بهترین خرمای جهان را تولید می کنیم اما کیفیت بسته بندی آن پایین است در حالی که برای رقابت در بازارهای جهانی نیاز داریم در بسته بندی های مناسب عرضه شود تا کیفیت آن را حفظ کند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه