English

ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد دستاورد دولت است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد ثبات، آرامش و قابل پیش بینی کردن اقتصاد برای فعالان و سرمایه گذاران ۲ دستاورد مهم در راستای اجرای سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته بوده است.

ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد دستاورد دولت است

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی شب گذشته در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: توانمندسازی خانواده های کم بضاعت و حتی مستمندان جامعه به جای سیاست های صدقه ای رویکرد اصلی دولت یازدهم در حوزه رفاه اجتماعی و فقرزدایی است.

وی با اشاره به محرومیت زدایی و اهتمام ویژه دولت نسبت به رفع مشکلات و کاهش دردهای جامعه کارگری گفت: سیاست رفاه صدقه ای به بهانه مبارزه با فقر امری مردود و مخالف با روح کرامت انسانی، عقلانیت و تدبیر است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راهبرد مهم دولت یازدهم مبنی بر رونق تولید و ایجاد فضای کسب و کار، افزود: دولت تدبیر و امید با شروع فعالیت خود که با ریزش نیرو در گذشته مواجه شده بود، اما توانست با ایجاد مشاغل کوچک و مشارکت بخش خصوصی و فعال سازی تعاونی ها از بیکاری۳۰۰ هزار نیرو جلوگیری کند. ربیعی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور از حدود منفی ۶ درصد در سال ۹۲ اکنون به حدود ۴/۴ درصد رسیده است، بیان کرد: بر اساس ارزیابی های کارشناسی هر یک درصد رشد اقتصادی ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می کند. وی تصریح کرد: بیش از ۱۱ میلیون نفر از افراد فقیر، کم بضاعت و کارگران در سطح روستاها، مناطق فقیر نشین و حاشیه های شهرهای مختلف کشور در این دولت زیر پوشش بیمه ای قرار گرفتند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: افزون بر ۴۵۰ هزار دفترچه تامین اجتماعی نیز در پنج ماه نخست سالجاری صادر شده است. ربیعی عقلانیت، سخت کوشی و اخلاق مداری را سه ویژگی بارز دولت تدبیر و امید دانست و افزود: سیاست ها، ماموریت ها و اتخاذ تدابیر و تصمیم ها در این دولت مبتنی بر کار کارشناسی، درایت و دوراندیشی است. وی ابراز داشت: راهبرد دولت در مساله سیاست خاجی، کنترل تورم و رشد اقتصادی که سالجاری نیز پیش بینی می شود به حدود پنج درصد برسد در یک فرایند کارشناسی و در سایه عقلانیت و تدبیر است. وی شهیدان رجایی و باهنر را الگوهای تمام عیار و منحصر به فرد برای مسئولان و مدیران اجرایی در کشور در راستای خدمت صادقانه به مردم دانست و گفت: شهید رجایی خود فردی از قشر جامعه کارگری بود و از کاسه و بشقاب فروشی به گفته خود به مقام عالی کشور رسید. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور افتتاح چندین طرح و بررسی مشکلات جامعه کارگری به استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه