English

۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دانشگاه های فنی وحرفه ای با تربیت نیروهای متخصص نقش بسزایی در توسعه صنعت دارند و بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان آنها جذب بازار کار می شوند.

۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود شفیعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه فنی وحرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه با بیان اینکه آینده شغلی دانشجویان فنی وحرفه ای باید تضمین شود، اظهار کرد: فرهنگ غلط مدرک گرایی سبب استقبال نکردن دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های فنی وحرفه ای نسبت به سایر دانشگاه ها شده است.

وی با انتقاد از فرهنگ مدرک گرایی در کشور گفت: نظام آموزش در ایران به جای هرمی بودن، استوانه ای است و ادامه تحصیل برای به تاخیر انداختن سربازی و عدم ورود به موقع به بازار کار از دلایل اصلی استوانه ای بودن نظام آموزشی است. شفیعی با اعلام این که دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور ۱۷۰ شعبه دارد، افزود: از این تعداد ۲۰ دانشکده فنی و حرفه ای در سراسر کشور فعال است. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان این که ۱۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: مردان دو سوم دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور را تشکیل می دهند. وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات پیش روی دانشگاه های فنی و حرفه ای بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای به علت تفکیک از آموزش و پرورش، درگیر پاره ای از مشکلات است که از جمله آن می توان به نبود هیات علمی اشاره کرد و باید جذب هیات علمی برای دانشگاه فنی و حرفه ای در اولویت قرار گیرد. شفیعی افزود: به علت تفکیک دانشگاه فنی و حرفه ای از آموزش و پرورش، سند زمین و برخی از ساختمان های دانشگاه های فنی و حرفه ای هنوز در دست آموزش و پرورش بوده و تحویل دانشگاه فنی و حرفه ای نشده است. وی همچنین تجهیزات فرسوده دانشگاه های فنی و حرفه ای را از دیگر مشکلات این دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته اعتبارات مناسبی برای تجهیز دانشگاه ها جذب شد که امیدواریم این روند ادامه یابد. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای همچنین با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری دانشجویان فنی و حرفه ای سراسر کشور در ارومیه اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش ها و جشنواره ها ایجاد فضای همکاری، مساعدت و همدلی است چرا که جشنواره هایی با مقوله فرهنگی و قرآنی در ترویج فرهنگ قرآنی نیز تاثیر بسزایی دارد. شفیعی همچنین ایجاد شور، نشاط، آرامش و امنیت فکری در قشر دانشجو را ضروری دانست. به گزارش ایرنا، در ادامه این نشست دکتر یعقوب پوراسد رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه از افتتاح بیست و چهارمین جشنواره قرآنی و فرهنگی دانشجویان فنی و حرفه ای سراسر کشور توسط مسئولین کشوری و استانی خبر داد و افزود: اختتامیه این جشنواره روز جمعه برگزار شده و در پایان نیز اردویی برای تشکیل زنجیره انسانی در دریاچه ارومیه برگزار می شود. اسدپور، ارومیه را یکی از قطب های مذهبی و قرآنی کشور عنوان کرد. بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی و قرآنی دانشجویان فنی وحرفه ای سراسر کشور در سه رشته قرآن و معارف اسلامی، رشته های هنری و رشته های فناوری برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه