English

حمایت از تولید نباید به بیراهه برود

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر جدیت دولت در رونق تولید اظهار کرد که نباید اجازه داد عزم دولت برای حمایت از تولید به بیراهه برود و یکی از مهمترین وظیفه کارگروه تسهیل تولید نیز همین است.

حمایت از تولید نباید به بیراهه برود

به گزارش خبرگزاری موج، ولی‌الله سیف در بیست و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گلستان را استانی با ظرفیت های بالا دانست و تصریح کرد: در سالجاری، اگر چنانچه واحد کوچک و یا متوسطی تنها به دلیل عدم وجود نقدینگی راکد مانده است باید این مشکل از طریق اعطای تسهیلات بانکی حل شود و چرخ تولید این واحدها به حرکت درآید.

وی با اشاره به واحدهایی که توسط بانک‌ها تملک می شوند، گفت: بهتر است در چنین شرایطی واحدهای تملک شده به سرمایه‌گذاران جدید معرفی شود تا آنها بتوانند ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سرعت اقدام از بلا استفاده شدن این مکان‌ها جلوگیری کنند. وی افزود: فعالیت واحدها درهر شرایطی الزماً مطلوب نیست و واحدها باید تلاش در خلق آثار جدید و مورد توجه بازار داشته باشند تا بتوانند در گردونه رقابت فعالیت کنند. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برجام و تحولات بانکی پس از آن خاطرنشان کرد: خوشبختانه تحولات بسیار خوبی در زمینه بانکی و تعاملات بین المللی صورت گرفته و اگر چه هنوز موانعی وجود دارد، اما تعاملات برقرار شده نیاز ما را برطرف می‌کند. سیف با تاکید بر مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی بتوانند گردش مالی مستمری را با استفاده از تسهیلات بانکی داشته باشند و اشتغال موجود را حفظ کنند و حتی اشتغال جدید ایجاد کنند، بانک‌ها به چک‌های برگشتی و مطالبات غیرجاری آنها چندان توجهی ننمایند و با آنها همکاری داشته باشند. وی خطاب به بانک‌های استان یادآور شد که پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدها را منوط به اخذ مطالبات گذشته نکنند و توجه داشته باشند که اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط با هدف اثر بخشی در اقتصاد اولویت نظام بانکی کشور است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی