English

در برنامه ششم نوآوری کردیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه علی رغم انتقاد نمایندگان مجلس نسبت به نقایص تدوین لایحه برنامه ششم، این برنامه را نوآورانه، جامع نگر و مسئله محور دانست.

در برنامه ششم نوآوری کردیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد باقر نوبخت در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز آمار ایران در پاسخ به سوالی درباره کیفیت لایحه برنامه ششم گفت: برنامه ششم جامع نگر و مسئله محور تدوین شده است. لایحه برنامه ششم با ۵پیوست بالغ بر ۲۰۰۰ صفحه به مجلس نهم ارائه شد، اما علی رغم اینکه کمیسیون تلفیق مجلس قبل کلیات آن را تصویب کرد و برنامه را هم به تصویب رساند با توجه به اینکه مهلت زمانی دوره تقنینی نهم اجازه نداد کار باقی ماند و به همین جهت در مجلس دهم لایحه با همان پیوستها تقدیم شد.

وی افزود، برای ۱۵ موضوع فرابخشی و ۳۲ موضوع بخشی به تفصیل مشخص شد که وضعیت سال ۹۵ به چه شکل هست و آن جامعه ایده آل در سال پایانی برنامه یعنی سال ۹۹ چگونه است و ما برای اینکه از وضع موجود به وضع مطلوب برویم و چه اهداف کمی باید داشته باشیم، چه راهبردهایی برای نیل به اهداف باید اتخاذ شود همه این موارد به تفصیل در مجموعه‌ای که تقدیم مجلس شد منعکس شده است. نوبخت ادامه داد، با توجه به آنکه نمایندگان یکسری ایرادهای شکلی را به لایحه برنامه ششم وارد دانسته‌اند، ما اقدام نوآورانه‌ای انجام دادیم و با توجه به آنکه در سنوات گذشته برخی مواد تکرار می‌شد این موارد را جمع آوری کرده و همه آنها را به صورت یکجا تحت عنوان لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه به مجلس تقدیم کردیم که مجلس محترم آنرا تصویب کرده است. معاون رئیس جمهور در ارتباط با آنچه که در برنامه هست گفت: ما تلاش کردیم با یک رویکرد نوآورانه آنچه که حاصل ده برنامه قبل ایجاد شد، به جای آنکه همه مسائل را در اولویت قرار دهیم، برنامه جامع‌نگر و مسئله محور طراحی کردیم و امروز اولویتها و اهداف در نزد نمایندگان محترم مشخص است. وی افزود: تا آنجا که بنده مطلع هستم همه کمیسیونهای محترم به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه به کلیات لایحه برنامه ششم رای داده‌اند، امیدواریم که نمایندگان مردم چه در کمیسیون تلفیق و چه کمیسیونهای تخصصی با عقل جمعی آنچه که از سوی دولت با ۸۵هزار نفر ساعت کار و با برخورداری از تواناییهای بخش خصوصی و خبرگان برنامه‌ریزی بدست آمده است را به صورت منقح‌تر تصویب کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی