English

درآمدهای گمرکی ایران در چهار ماه نخست ۹۵ افزایش ۱۰ درصدی داشته است

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: درآمدهای گمرکی کشورمان در چهار ماه نخست امسال با وجود کاهش هفت درصدی واردات در همسنجی با پارسال ۱۰ درصد افزایش یافت.

درآمدهای گمرکی ایران در چهار ماه نخست ۹۵ افزایش ۱۰ درصدی داشته است
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گزارش روابط عمومی گمرک ایران، درآمدهای گمرک در چهار ماه نخست امسال به ۴۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسید که این میزان درآمد ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد نشان می دهد. این در حالی است که میزان واردات قطعی کشور در مدت یادشده ۷٫۱۲ درصد کاهش داشته است.
بنا بر این گزارش، عمده ترین دلیل افزایش درآمدهای گمرکی استفاده از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بوده است. گمرک جمهوری اسلامی ایران با استفاده از این سامانه، انجام تشریفات واردات کالا را الکترونیکی کرده است و سامانه جامع گمرکی با بهره گیری از حسابداری اتوماتیک اقدام به محاسبه مبالغ هر یک از اظهارنامه ها کرده و با ایجاد یک شناسه، پرداخت به صورت الکترونیکی انجام می شود. براساس این گزارش، با اتصال مستقیم سامانه به بانک، علاوه بر شناسایی و ثبت مستقیم هرگونه واریز، برداشت و استرداد نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود. پرداخت الکترونیک از طریق پنجره واحد تجاری از دیگر قابلیت های این سامانه بوده که از مراجعه به بانک ها و نیز ارائه کاغذی اطلاعات جلوگیری کرده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه