English

چکی‌ها در مازندران هتل می‌سازند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با نماینده سرمایه گذاران جمهوری چک به منظور تعامل در زمینه گردشگری و هتل سازی در استان مازندران دیدار و گفت‌وگو کرد.

چکی‌ها در مازندران هتل می‌سازند

به گزارش خبرگزاری موج، معاون استاندار مازندران به وجود سه فرودگاه و سه بندر فعال و پذیرش گردشگران متعدد در بازه‌های زمانی مختلف اشاره کرد و افزود: همجواری با کشورهای حاشیه دریای خزر، وجود دو تله کابین و مجاورت با پایتخت از دیگر مزایای استان محسوب می شود. وجود ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی، صنعت و به ویژه صنایع تبدیلی و صنایع دستی به این مزیت ها افزوده است.

وی بار دیگر بر ظرفیت فراوان استان در پذیرش گردشگران داخلی و خارجی، اشاره و تصریح کرد: با توجه به این موضوع، لزوم ساخت هتل های مناسب به منظور جذب بیشتر توریست در دستور کار قرار گرفته است. پس از رفع تحریم ها و گشایش درب های جدید برای سرمایه گذاری، برخی از کشورها تمایل خود را برای تحقق این امر اعلام کردند که جمهوری چک، یکی از این کشورها بوده است.
نماینده سرمایه گذاران جمهوری چک نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور خود در استان مازندران، هدف از این سفر را کسب اطلاع از وضعیت کلی استان و تصمیم گیری آینده برای سرمایه گذاری دانست و گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده، ایران به عنوان قدرت منطقه ای و استان مازندران به عنوان منطقهای که از ظرفیت های فراوانی در زمینه گردشگری برخورداری است شناخته شده و در همین راستا برای هتل سازی به ویژه هتل های پنج ستاره در این استان تصمیم گیری شده است.
وی افزود: تاکنون جمهوری چک هتل سازی در کشورهای اروپایی مانند اتریش، سوئیس و آلمان را تجربه کرده و تصمیم گرفته است که در راستای افزایش گستره فعالیت خود، برای نخستین بار در استان مازندران سرمایه گذاری کند.
در پایان این دیدار قرار شد تا نماینده این هیئت از ظرفیت‌های مختلف استان در زمینه گردشگری و هتل سازی بازدید کنند تا در مورد انتخاب مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری و هتل سازی تصمیم گیری شود. هیئت تجاری و سرمایه گذاری جمهوری چک، برای نهایی کردن این توافق‌ها، شهریور امسال در استان مازندران حضور می‌یابند
حسن خیریانپور در جلسه با هیئت سرمایه‌گذاری کشور چک، با اشاره به ظرفیت های مناسب مازندران در این زمینه اظهار کرد: برخورداری مازندران از دریا، جنگل و همچنین وجود مزارع برنج و باغ‌های مرکبات و کیوی جلوه زیبایی به استان داده است که این موارد زمینه های مناسبی را برای سرمایه گذاری به ویژه در زمینه های مختلف گردشگری فراهم کرد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه