English

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی قیمت نفت را افزایش داد

امروز به دنبال گزارش آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر تعادل عرضه و تقاضا در بازار نفت طی چند ماه آینده، قیمت نفت در بازارهای جهانی ۸۳ سنت افزایش داشت.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی قیمت نفت را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری موج، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با ۸۳ سنت افزایش نسبت به روز گذشته بشکه‌ای ۴۴ دلار و ۸۸ سنت به فروش رسید. نفت وست تگزاس آمریکا هم با رشد ۷۴ سنتی بشکه‌ای ۴۲ دلار و ۴۵ سنت معامله شد.

به گزارش رویترز، امروز بعد از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد که طی چند ماه آینده عرضه و تقاضا در بازار نفت به تعادل می‌رسد، قیمت بالا کشید.

آژانس بین‌المللی انرژی به گزارش امروز اعلام کرد که در چند ماه آینده با توازن عرضه و تقاضا ذخایر نفتی بیرون کشیده می‌شود و بازار متعادل خواهد شد. این گزارش در حالی اعلام می‌شود که بازار نفت ماه‌هاست از افزایش عرضه رنج می‌برد.

امروز اوپک نیز اعلام کرد در ماه جولای، میزان عرضه کشورهای صادرکننده نفت ۳ میلیون بشکه در روز مازاد داشته که در این میان تنها سعودی‌ها ۳۰ هزار بشکه در روز تولید خود را افزایش داده‌اند.

اکنون با توجه به اینکه اندونزی نیز طرح فریز نفتی را کلید زده و از کشورهای تولید کننده عمده نفت می‌خواهد تا تولید خود را متعادل کنند، این سئوال مطرح است که آیا عربستان اشتهای افزایش تولید نفت خود را کاهش خواهد داد؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر