English

طلا ارزان‌ شد

قیمت طلا به علت تلاش سرمایه‌گذاران برای فروش و سود بردن از افزایش قیمت دیروز طلا، سبب شد، قیمت طلا در معاملات امروز ۷٫۳۲ دلار کاهش یابد و این فلز گران بها ۱۳۲۴٫۱۱ دلار در هر اونس فروخته شود.

طلا ارزان‌ شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، با توجه به افزایش ۱٫۲ درصدی قیمت طلا در روز گذشته به علت بهبود تقاضا برای این فلز گران بها در اثر بروز نشانه‌هایی که بانک های مرکزی آمریکا و اروپا به سیاست های انبساطی پولی در میان مدت ادامه خواهند داد، سرمایه گذاران به برداشت سود اقدام کردند و این امر سبب شد قیمت طلا کاهش یابد.

جاسون سریسولا، تحلیلگر گروه ام کی اس گفت: «با آغاز معاملات، فروش هایی را شاهد هستیم که با توجه به اینکه طلا از کمترین قیمت خود در روز گذشته ۲۰ دلار بالاتر رفت، قابل درک است… طلا حمایت بسیار خوبی در سطح ۱۳۱۰ دلار داشت.»

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۷٫۳۲ دلار کاهش ۱۳۲۴٫۱۱ دلار فروخته شد. طلا در مسیر ثبت کاهش یک درصدی برای هفته جاری قرار دارد.

بانک مرکزی اروپا روز پنج شنبه نرخ بهره را در رکورد پایینی حفظ کرد تا رشد اقتصادی و تورم را با اعتبار ارزان احیا کند.

جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ اس بی سی نیز در یادداشتی نوشت: «احتمال سیاست های انبساطی بیشتر در بانک مرکزی اروپا برای طلا حمایتی است همانطور که سیاست کنونی بانک مرکزی آمریکا نیز چنین است.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر