English

بی اعتمادی ناشی از برگزیت تهدیدی برای اقتصاد جهانی است

صندوق بین المللی پول(IMF) روز پنجشنبه تأکید کرد که بی اعتمادی ایجاد شده بر اثر رأی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا(برگزیت)، تهدید بزرگی را متوجه اقتصاد جهانی می کند.

بی اعتمادی ناشی از برگزیت تهدیدی برای اقتصاد جهانی است
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، «گِری رایس» سخنگوی صندوق بین المللی پول با بیان اینکه نبود اطمینان حاصل از برگزیت در زمان حاضر بزرگترین تهدید برای اقتصاد جهانی است، از رهبران اروپا و سایر سیاستگذاران جهان خواستار اتخاذ اقدامات قاطعانه برای کاهش این تهدید شد.

سخنگوی صندوق بین المللی پول در یک کنفرانس خبری گفت: برگزیت بی اعتمادی زیادی ایجاد کرده که به اعتقاد ما موجب کاهش رشد اقتصادی در کوتاه مدت بویژه در بریتانیا می شود اما برای اقتصاد اروپا و جهان نیز پیامدهایی خواهد داشت. در پی رأی مردم بریتانیا در همه پرسی پنجشنبه گذشته به خروج از اتحادیه اروپا، بریتانیا و اتحادیه اروپا باید در فرایندی دوساله با انجام مذاکراتی که انتظار می رود طولانی و دشوار باشد، درباره نحوه خروج این کشور تصمیم گیری کنند. رهبران اتحادیه اروپا می گویند تا زمانی که بریتانیا به طور رسمی کارهای مربوط به خروج را آغاز نکند، امکان آغاز رسمی یا غیر رسمی مذاکرات یا تنظیم مجدد روابط بریتانیا با اتحادیه اروپا، وجود ندارد. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که در پی همه پرسی هفته گذشته از مقام خود استعفا کرد، در برابر فشارها برای فعال سازی مکانیزم ماده ۵۰ معاهده لیسبون برای خروج بریتانیا مقاومت کرده و گفته که این کار را بر عهده جانشین خود می گذارد. جانشین کامرون نیز پیش بینی شده است تا ۹ سپتامبر(۱۹ شهریور) مشخص شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی